daglig tillsyn vore kanske nåt?

suck... ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta... jag trodde daglig tillsyn satt i ryggmärgen på alla. men tydligen inte. blir "spännande" att läsa om vad hästen verkligen dog av om det kommer ut information om det sen. jag hoppas verkligen inte att någon människa utsatt hästen för det i alla fall!

Häst med skärsår låg död i hage

Ett 19-årigt avelssto, med flera skärsår på kroppen, hittades på torsdagen död i en hage i Hagestad.

Hästen hade gått i hagen tillsammans med tre andra hästar. I hagarna intill fanns flera hästar skriver Sydsvenskan.

- De går ute på bete. Man tittar till dem varannan dag när man inte rider, säger den döda hästens ägare till tidningen.

Det fanns skärsår på spridda ställen på hästens kropp men om den skurits till döds är inte klarlagt. Händelsen är polisanmäld. Polisen vill försöka ta reda på vad hästen dött av och  kommer därför att skicka kroppen till Uppsala för obduktion.

Uppdatering
Den döda hästen ägdes av Håkan Mattsson (C) som är kommunfullmäktiges ordförande i Ystad. Mattsson ser dock inget samband med händelsen och hans politiska uppdrag.

artikeln kommer från tidningen ridsports hemsida

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Men gud! :O

Blir både arg och orolig angående detta med hästar som skärs osv.



Daglig tillsyn ja!

De är väl självklart, hästen kan ju skada sig på alla möjliga sätt.

Och då är de ju viktigt att man håller koll.

Dom dagar jag inte kunna åka ut, har jag alltid bett någon annan ta sig en titt på dom.



2010-10-01 @ 09:26:00
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R Gs

haha JO kom igen nu frida , ut och svira dom lurviga med mig och Lasse Stefanz får man ju bara inte missa :D

haha jo han var nöjd ;)

2010-10-01 @ 10:31:01
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ne gud så hemskt!! Att sådant kan hända!!

2010-10-01 @ 12:04:54
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sikka idioter, man kollar fan hästarna minst en gång om dagen ju! Skottpengar på dessa människor :(

2010-10-01 @ 12:31:05
URL: http://ridtravartjejen.blogg.se/
Postat av: Erika

Sv; Tack :)

har visserligen ny header o design igen.

försöker hitta något höst tema, men nja blir inte riktigt nöjd. ;P

2010-10-01 @ 12:33:49
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Jo de hoppas jag med.. det blir jobbigt om hon har något allvarligare som tar tid att läka :S



Har skrivit ett inlägg om hur det var igår :) Knakelibrak heter det :D haha



Mjoo, dröjer väl kanske någon månad eller två innan jag kan hoppa, men det känns väldigt långt borta :P Liten måste ju igång ordentligt innan man ens kan börja tänka på bommar med henne, och Tickan vet ju ingen hur länge det dröjer innan hon kan gå igen..



Alltså vad konstigt.. Någon borde ju iallafall åka dit en gång om dagen eftersom det gick flera i samma hage.. är det då så svårt att titta till alla hästar en snabbis? :S

2010-10-01 @ 12:57:39
URL: http://linneabrandt.blogspot.com

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0