did you know this?

Dressyr
[x] Du har fått en häst att jobba i önskvärd form
[x] Du har ridit i öppna, sluta, fram- och bakdelsvändning
[x] Du har gjort en galoppfattning från halt
[x] Du har gjort ett galoppombyte
[x] Du har ridit en galoppiruett
[/] Du har ridit i piaff (ofrivilligt så det får väl inte räknas ;)
[/] Du har ridit i passage (ofrivilligt så det får väl inte räknas )
[x] Du har tävlat mer än en klubbtävling/clear round

Hoppning
[x] Du har hoppat med över 10 hästar
[x] Du har hoppat 50 cm
[x] Du har hoppat 70 cm
[x] Du har hoppat över 1 meter
[x] Du har hoppat studs
[x] Du har hoppat en kombination
[x] Du har hoppat ett stigsprång
[x] Du har hoppat en oxer på över 1.10
[x] Du har tävlat mer än klubbtävling/clear round



Uteritt
[x] Du har ridit på långritt
[x] Du har galopperat över ett fält med andra ryttare och hästar
[ ] Du har ridit ut med fika
[x] Du har sett djur som älg, rådjur, harar m.m. vid uteritter
[x] Du har hoppat över fallna träd, stenar osv.
[x] Du har haft kapplöpning med ett annat ekipage och vunnit
[/] Du har ridit och sovit i tält (njaaa nästan. ridit på långritt och sovit på höskulle )

Skador
[x] Du har ramlat av och skadat dig (har ont än idag, 2 år senare, men läkaren sa "att man inte kan få skador på nacken när man ramlar av en häst för det går för sakta....." ja, jag vet inte ens vad jag ska säga om den kommentaren.
[x] Du har fått ett stort blåmärke när du ramlat av
[x] Du har flugit av på ett hinder
[x] Du har gått omkull med en häst
[ ] Du har brutit något när du ridit
[x] Du har svimmat när du ramlat av (japp, och det är sen den avramlingen som jag har ont i nacken... vet inte ens hur länge jag låg avsvimmad :S )


Frihetsdressyr
[ ] Du har löslongerat en häst (sånt sysslar jag inte med :P )
[/] Du har ridit en häst utan någon utrustning och den har lyssnat på dig (inte helt utan men hade nog funkat det med, hade grimma o ett grimskaft på islänningen)
[ ] Du har fått en häst att lägga sig ned
[ ] Du har ridit i spansk skritt
[ ] Du har suttit på en häst som stegrat på kommando
[x] Du har fått en häst att galoppera efter dig

Utrustning
[x] Du har ett par ridbyxor (massor...)
[x] Du har en egen hjälm (till och med 2)
[x] Du har en säkerhetsväst
[x] Du har fler än ett ridspö
[x] Du har ett par ridstövlar
[x] Du har fler än tre träns (jag har 3 träns exakt!)
[ ] Du har en dressyrsadel (vi letar o letar :P )
[x] Du har en hoppsadel
[ ] Du har en allroundsadel (uschaa, avskyr :P)
[ ] Du har en westernsadel
[ ] Du har en bomlös sadel
[ ] Du har en spansk sadel
[x] Du har ett par benlindor (för många par...)


kalle gör fiiina byten ibland :P inte lätt att vara beredd på , HAHA!

Hästar du har:

Gjort galoppombyte på:
Kallebus (och så islänningen Tvistur med förstås, och gamle medryttarhästen Caprone,  syrrans gamla foderhäst Tornado, min gamle medryttarhäst Socker, kanske nån mer. )

Ridit i piaff: 
Kalle ofrivilligt :D
 

Hoppat över 1,20 med:
Kallebus och ridlägerponnyn Madonna


Ridit trailbana på:
Sånt pysslar jag inte med :P


Ridit med en hand:
Många gånger jag rider med en hand, om jag t.ex. pratar i telefon :P

Ridit på långritt med:
Flera gånger med islänningen! Och så på ridlägret utanför Kristianstad! I sommar blir det förhoppningsvis långritt med Kallebus med!

Tävlat på skoj i kapplöpning med:
Blev myyycket sånt med min första medryttarhäst, shettisen Lessy! Dock flög jag oftast av :D

Ramlat av från på ett hinder:
Kalleman!

Ridit utan utrustning:
Tvistur , fast med grimma o grimskaft.
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Emily

Sv. Tack så mkt :) bara att säga till om du vill ha en på Kalle. :)

2010-11-28 @ 09:39:35
URL: http://emiiily.blogspot.com
Postat av: Carro

Fin blogg!

2010-11-28 @ 09:48:00
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/
Postat av: Emelie

sv: ja jag hoppas också att det är ett skämt :s fast det är inte så kul att skämta om det egentligen men ja, människor....

2010-11-28 @ 13:57:18
URL: http://semlur.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0