dagens tema: MITT STALL!

dagens tema handlar om att jag tar upp ett tema som jag tycker är intressant. skriver mina åsikter om det och vill samtidigt ha ERA åsikter och erfarenheter! jag berättar om det jag upplevt och vill gärna höra vad ni varit med om också! :)

idag tänkte jag ta med er till mitt stall! så ni får se hur kalle bor helt enkelt och var jag tillbringar flera timmar varje dag!! :)

jag bor själv ungefär 1,5 mil från kalles stall så varje dag blir det sammanlagt 3 mil bilresa. visst, det tar bara en kvart att köra dit så inte så mycket egentligen ! men det är det stallet som ligger närmast som jag kan tänka mig att ha kalle i. finns ju gott om olika stall, men jag gillar mitt stall och är överlycklig att jag fick en plats där förra året. vi flyttade dit kalle på min födelsedag, 28 mars 2009 :)

stallet är en äldre byggnad, väldig charmig sådan! byggd på 1800-talet från början men stallinredningen är ju dock nyare än så :)





boxarna är vitmålade med svarta galler. förra sommaren bjöds vi på en stallhyra om vi målade om våra boxar. detta gjorde alla, så det var riktigt fint och fräscht sen :) kalle är ju, tyvärr, en riktig gris med maten så hans box ser inte alltför mysig ut längre vid hans krubba. usch :P





vi har också stora fina hagar, och det gillar jag skarpt! och kalle med, han tycker det är TOPPEN att kunna röra sig fritt :)



att det fanns sommarbete var verkligen bland det bästa! kalle älskar att gå ute dygnet runt och han mår så himla mycket bättre när han får göra det! och benen blir finare och hela kalle är så harmonisk! vi har 2 färdigstängslade sommarhagar och en där man får stängsla om! vi stängslade om en i sommar! :)

det jag saknar i stallet är spolspilta. dock ligger stallet beläget ungefär 500m från en stor anläggning där jag tidigare lånat vattenspiltan :)

vi har heller ingen egen ridbana eller så, men eftersom anläggningen ligger ungefär 5 minuter skritt bort så behövs det liksom inte! på anläggningen finns 2 uteridbanor (varav ena är ca 80x80) och 2 ridhus (ett 40m långt och ett 60m långt). vi har även massor av ridvägar och jag kan inte ens en tredjedel av alla vägar ännu :) vi har bland annat en sjö vi kan rida runt om vi vill ut på långtur!



det allra bästa med stallet är ju dock så klart att KALLE trivs så pass bra! för är han glad, så är jag glad!

vad tycker ni om ert stall? vad är bra och vad är dåligt? och vad tycker ni om kalles hem? :D
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare

Jag gillade stallbyggnaden grymt mycket! Sen gillar jag att det är vita vägar det tycker jag är så snyggt även om man får städa lite mer :)



Vad jag tycker om vårat stall, så är allt toppen;D

Då vi har eget stall hemma på gården, det är skönt för då får man fixa på precis som man vill :)

Det enda som är negativt är att vi inte har något ridhus även om vi funderar på ett, men våran ridbana fungerar toppen att rida på även på vintern, sen far vi ofta iväg och tränar i ridhus för instruktör.

2010-03-15 @ 17:02:13
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: jenny

Fint han bor :) Jag har numera ett eget stall, ganska rörigt där inne fortfarande. Så småning om ska taket höjas & göras om vilket betyder att jag kommer kunna stoppa in en stor häst ;) För tillfället är det bara en shettis box som används men en fjordnign ska få flytta ner som sällskap så länge!

2010-03-15 @ 22:59:49
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: Madelene

Ser ut som ett jätte trevligt stall och låter som om ni har bra rutiner med:)

2010-03-16 @ 21:49:49
URL: http://madurskaan.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0