skydda svansen?

nu spinner jag vidare på mina funderingar med kalles svans och kliandet av den. igår tvättades den med hexoil, så ska se om det hjälpt någonting.

jag smörjer också in den med avs 14, mot klåda. har bara använt det 1 dag så kan inte säga varken bu eller bä om det ännu...

men jag funderar nu på om jag skulle ha något på svansen som skyddar, linda dit nåt eller ha nåt annat skydd på?? sånt man har när man transporterar? kan de ha det dygnet runt i hagen?

eftersom han inte besväras av knott osv på resten av kroppen känns flugtäcke lite overkill. plus att han är en riktig drummel som kan ta sönder täcken och trassla in sig ordentligt... så vill helst inte ha täcke på honom!

kom nu med era tips om ni har söta läsare... nu ska jag strax köra ut till stallet. kalle har stått inne 3 timmar eller så, så ska bli spännande att se hur mycket han kliat sin svans.

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

sv: haha ja ellerhur! Men Justus är ju ganska speciell av sig så det förvånar mig inte så mycket egentligen ;D



Ja hon blir alltid lika glad att få komma ut! Idag när jag och Tuss var och tränade hade hon haft separationsångest och kutat runt och gnäggat i en halvtimme, stackarn :(



Träningen gick superbra, är så nöjd :D



Det borde ju kunna gå med transportskydd på svansen? Om han inte kliar av det vill säga :p

2010-06-06 @ 18:01:31
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: Linn

Har han exem eller varför kliar han i svansen då?? JAg får en känsla av att det kan blir lite för varmt, att det blir irriterande om du ska ha transportskydd på svansen dagarna om :) Exemponnyer jag har haft om har fått stå i hagar där de inte kommer åt att klia sig. :)



2010-06-06 @ 18:07:40
URL: http://longleggs.blogg.se/
Postat av: linnea

ja det är kul när det rullar på men jobbigt när man får FÖR mkt ;) vill ju hinna klia Wille ordentliget med, inte bara rida ;)



jaa just det! jag bor i linköping. men bodde 3 år i norrköping under gymnasiet!



kankse riktiga mördare, vad vet jag. haha men jag blir bara så trött på honom ibland!



jag tror INTE på typ transportskydd. det lär han klia av sig. o göra han inte det så kanske det sitter för hårt.. blir nog bara värre om det blir instängt o så



2010-06-06 @ 18:24:02
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

Om det blir instängd o svettigt känns det bara som det kommer bli värre? :P

sv; Haha jaa det måste man ju ;D

2010-06-06 @ 19:01:55
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Isabelle Carstensen

sv: HAHAHA OJ, fan vad trög jag är! Men där min häst stog innan hon kom till mig, så hade de inte vatten i stallet ;) så.. haha



Ja det kommer hon :) Hon har redan fått sin vila + att hon blir en ttjockis om hon skulle stå ;)

2010-06-06 @ 19:29:06
URL: http://carstensen.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Ta en vanlig linda till benet och linda in svansroten på dagen? För det är väl då det är som mest klåda :) Annars är det väl bara att fortsätta med klådstillande och smörja på ställen där det har gått hål på huden.

2010-06-06 @ 19:56:25
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: Tokiga Pandan

Har tyvärr inga tips, men lovar att återkomma om jag kommer på nåt! ;) Vad är heoxil??



Sv: Haha, ja, han är som han är. ;)



Ja, jag älskar vädret! :D

2010-06-06 @ 20:51:24
URL: http://tokigapandan.blogg.se/
Postat av: Frieda

Nu är bloggen uppdaterad! =)



Inte trycka in svansen i mer värme, tror bara han kommer göra allt för att få av sig det! Låt det lufta och tvätta som du gör! Lycka till!

2010-06-06 @ 23:33:35
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: Bello

camera brukar klia svansen och manen på sommaren. Men jag brukar oxå tvätta med hexocil 2 ggr i veckan. och sen smörja henne med en special kräm i hårroten och sn hälla på ett medel som man lämna i svansen.fast i år har jag inte behövt det. Har du avmaskat honom innan betet? an vara därför han kliar om han inte brukar. jag gjorde e ett test Kolla masken som jag köpte på apoteket för att se vilken mask och hur mkt han hon hade! sjukt bra. lycka till med svansen. Camera går men flugtäcke på nätterna / kvällarna för mygg och knotten och naken på dagen kanske ett tips? Kram

2010-06-06 @ 23:44:08
Postat av: Rebecca

Vad är hexoil för något och var köper man det där avs 14 ? ^^

2010-06-07 @ 21:17:01
URL: http://sryttarna.blogg.se/rebeccah

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0