2012 - året som gick, del 3

fortsätter med tillbakablicken på år 2012.
 
dags för tredje kvartalet!
 
juli:
 
semestertider vilket innebar ännu mer tid för kalle :)
 
fortsatte invänjningen vid spö (kalle är väldigt spörädd). det gick framåt och jag kunde till och med vifta med det när jag hade kalle på volt :)
 
det farligaste enligt kalle en dag var hans hö i boxen...... (hrm)
 
det blev lite löshoppning av kalle. och kalle skötte det helt själv ;)
 
vi kollade kalles sadel med tryckpadd, vilken visade att sadeln tryckte bak. påbörjade sökandet efter ny sadel (suck). jag var så inställd på att sadeln inte passade så tänkte inte ens i banorna att kanske den var för smal och  behövde breddas...
 
jag var och hälsade på finaste ganci. det var mysigt att få blåsa på hennes mule igen.
 
eftersom kalles sadel inte passade så letades sadlar för fullt. så länge fick jag låna en bomlös sadel av kalles hästfysioterapeut/massör. var tokläskigt att rida i den i början, haha!
 
det var tokvarmt och vi red för att bada med hästarna. det blev en flopp, kalle vågade inte gå men bakhovarna fick vi i tillslut ;)
 
det blev också en hel del klättring och då gjorde jag det "till fots" så även jag fick jobba. 
 
 
 
augusti:
 
jag mätte bomvinkeln på min sadel och jämförde med kalles rygg. sedan åkte min sadel iväg på omvärmning och breddning :) för den PASSADE yaaay!
 
spö-invänjningen gick superbra och jag kunde springa bakom med spö i handen (vid tömkörning alltså) och även stå i mitten o göra lite så att det småsmällde utan att kalle fick panik!
 
vi köpte en eric le tixerant-gjord som jag än idag är riktigt nöjd med. dock så gick stigbygelkrämpan på sadeln av vilket innebar reklamation och sadeln skickades tillbaka till tillverkaren och jag fick en ny; som än en gång breddades!
 
 
september.
 
efter två månader utan sadel och mest jobb från marken + lite uteritter i bomfri sadel så åkte vi hux flux på tävling 2 dgr efter att vi fått hem dressyrsadel igen. vi red en LA:4 och hamnade precis utanför placering med 63,66 %.
 
hästfysioterapeuten/massören var ute och masserade kalle igen och hon tyckte att han blivit ännu finare och fått mycket mer muskler. härligt att höra och att man gjort något rätt!
 
vi var på ytterligare en regional dressyrtävling där vi red en MSV C:2. var väldigt nöjd efter klassen men domaren var inte nöjd alls. hon tyckte rent ut sagt att vi var skitdåliga, inte en enda positiv sak i protokollet ;). vi slutade på 53,56%.
 
vi var iväg på en ytterligare regional dressyrtävling. tävlingen bjöd både på flipp och flopp. första klassen, LA:3 vann vi på 62,58% trots en del missar. i MSV C:2 så tog energin totalt slut så då hamnade vi sist :P
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Camilla

Snygg header!!!

Ni hann med en hel del bomlös sadel är jätte läskigt att rida i det håller jag helt och hållet med om =)...

Jag rider oxå alltid i mörkret och tyvärr dör min motivation av det, men delmål är jätte smart ska nog sätta några igen, men svårt eftersom vi inte har någon plan yta att rida på i närheten.. Men får lista ut lite andra delmål i stället...

2013-01-03 @ 21:13:05
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Jenny

Man tycker inte att det hänt så värst mycket, men när man sätter sig ner och skriver sådana här sammanfattningar inser man vad mycket som hinner hända på ett år :p

2013-01-04 @ 16:07:15
URL: http://jav.blogg.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0