2012 - året som gick, del 1

dags för årsresumé. tycker det är spännande att gå igenom året som gått, även för mig själv. det är mycket man hinner glömma bort...
 
jag delar upp årsresumén i de 4 kvartalen och börjar alltså med kvartal 1; januari, februari, mars.
 
första kvartalet

januari:
 
ganci, det unga stoet jag hade på foder, var fortsatt skadad och hade boxvila. hon åkte tillbaka till sin ägare i slutet på januari pga min då osäkra jobbsituation.
 
fina lilla ganci.
 
kalle var fullkomligt sjövild och bockade fram på i stort sett varje ridpass.det gick inte ens att leda honom i ridhuset utan att han bockade iväg ;) det blev ocvkså några lösa pass i ridhuset så han fick bränna av energi.
 
 
kalle vaccinerades och det var isgata överallt.
 
vi började planera för tävlingssäsongen 2012
 
februari:
 
jag hade en deppig period pga allt med ganci.
 
kalle var fortsatt superduper pigg och brallig, gick knappt rida när andra hästar var i ridhuset samtidigt för han bockade så fort nån häst kom nära ;)
 
jag sålde min älskade hoppsadel som kalle växt ur.
 
 
jag började hjälpa till med s, en hopphäst född 2007, i mitt stall. trevlig häst!! 
 
kallebus hälsade på i sommarhagen. det blev bocksprång på bocksprång på karatespark på luftsprång. tokiga älskade livsglada häst!
 
 
kalle var en riktig utbrytarkung och rymde från hagen var och varannan dag. fick till slut sätta upp hingststängsel för att hålla honom innanför staketen (han HOPPADE ut).
 
jag red på utebanan för första gången för året, lyckan var total!
 
sista februari var vi kalle och jag ute på skrittrunda med eva och mella. den skrittrundan blev väldigt spännande då jag ramlade av (!!) när vi ridit ca 500 meter in i skogen... 
 
kalle började lugna ner sig något och vi hade några riktigt bra ridpass; tävlingssuget var enormt!
 
mars:
 
kalle och jag hade många riktigt trevliga ridpass ihop, både med kandar och träns. laddade inför tävlingsdebuten för säsongen!
 
jobbade vidare med s; mycket tömkörning, skogsturer etc.
s till höger med täcke.
 
kalle gick utan täcke i hagen för första gången för året och njöt i fulla drag.
 
kollade på löshoppningsclinic på anläggningen, s var med. hoppa kan han verkligen!!
 
vi var iväg på första tävlingen för säsongen, en regional dressyr. kalle gick på transporten som ingenting, och stod även i den ngn timme mellan klasserna. hade peppande hästskötare med mig; erika och sara. vi red först en LA:3 (överpigg kalle) där vi fick 63,227% och hamnade precis utanför placering. sedan red vi en MSV C:2 där vi slutade på 54 % med måååånga missar. 
 
ganci betäcktes med ampére.
 
kalle fick besök av hästfysioterapeut och massör. fick toppbetyg än en gång, och verkade njuta av behandlingen.
 
det var riktigt härligt vårväder och vårkänslorna flödade. som grädde på moset fyllde jag år och hööks öppnade också i växjö.
 
 
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Emme

SV: Tack så mycket!:D Nejrå, det tror jag du skulle klara av...! Det bros ju på vad du har för kamera; min kamera har inte alls många inställningar ^^

Ja håller tummarna!:)
Kram

2013-01-01 @ 14:18:02
URL: http://felixiz.blogg.se
Postat av: Camilla

Det han hända mkt på 3måndaer för er =D

Kan säga att innan jag började jobba min kille från marken så var han rädd för precis allt. spöken överallt, moster som kunde äta upp han, flyttade man på nått var det skitläskigt för det stod ju 10cm åt höger sist!?! Så jag trodde aldrig att jag skulle nå så här långt med honom. Fanns inte ens på världskartan!!!

Men vi lyckades =D JAg och min fjant ;)

2013-01-01 @ 14:30:25
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Frieda

Vi firade här hemma med mina syskon och deras respektive, mycket trevligt! Och Stella sov igenom hela natten trots fyrverkerier och lite galej ;) vad gjorde du igår?

2013-01-01 @ 19:27:57
URL: http://gaaaalet.blogg.se
Postat av: Noomie Sundell

Jäklar vilka skutt på dom där bilderna, haha!(x
Eller hur! Jättefin är hani det röda.(a)
Ja, väntar man på något gott väntar man aldrig för länge, haha.(: Njae, vi insåg väl att det är både för mycket jobb och för mycket pengar i dagsläget. Men om ett par år så!(:

2013-01-01 @ 20:51:27
URL: http://lexx.blogg.se
Postat av: Emme

SV: Det är ganska galet jao haha ;)
Ja :)

2013-01-01 @ 21:45:28
URL: http://felixiz.blogg.se
Postat av: Frida -Gratis bloggdesigner

Fin blogg du har:)

2013-01-01 @ 22:47:23
URL: http://fridaaaxelsson.blogg.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0