imorgon?

imorgon kanske hoppsadeln jag ska låna hem från charlies äntligen kommer! den har varit lite på villovägar då den hamnade i vetlanda-butiken istället för i växjö-butiken! hoppas den kommer snart i alla fall.
 
vet inte om jag kommer hinna hämta den förrän efter helgen dock men det känns bra om den bara kommer :)
 
idag fick kalle gå utan täcke en sväng. hade önskat att han fick gå utan ännu mer men i morse när han gick ut var det -6 och kändes inte som det skulle bli så varmt. men men, han sover i alla fall naken och det verkar uppskattas det med!
 
PÅ SÖNDAG TÄVLING. jaaaaaaaaaaaaaaag är nervös! 
 
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Härligt att sadeln kommit till rätta, vad är det för märke ? :)
Hoppas den passar.

SV:
Ja stallkompisarna uppskattar ju såna ryck. ;)
Idag fick jag mega ryck fixade åt mig + tre till.
Allt, mockning, höpåsar, kraftfoder, + tog in hästarna fast att de inte var mitt inlägg, men de fick jag hjälp med av Johanna som hann komma i tid till de. ;)

Haha, men då har man lite hjälp o få igen sen när man verkligen behöver hjälp så. :)

2013-02-27 @ 21:14:56
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: Pillan

Åh spännande med sadel, bara hoppas den passar :) Vad ska ni starta på söndag?

Sv; Jag har både och för att jag tycker det blir perfekt blandning. Utan torven upplever jag det lite för hårt för min smak men med torven blir det perfekt bädd och mjukt :)

Ja, hehe.. Calle var ett litet monster på dom första lektionerna, han fattade/ville inte alls följa de andra hästarna utan fick sina utbrott och gjorde precis som han själv ville. Men tillslut fatta han grejen och blev tvärtom istället ;) Så det var ju skönt :)
Då förstår jag att det är bäst att rida privatlektion för din del, hehe.... Bus Kalle!

2013-02-27 @ 22:28:13
URL: http://pillllans.bloggplatsen.se
Postat av: Karoline

Håller tummarna för att sadeln ska passa :)
Jag är så sjukt nyfiken på vad det är du håller inne med.... hahaha

Sv: Nej, jag har inte kommit på den kombon själv, det är oftast så man rider i början inom AR. När man kommit längre i utbildningen så tar man oftast bort kapsonen och rider på blank stång, eller det som hästen gillar mest.

2013-02-28 @ 02:21:33
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: sussi

så härligt för dem när de kan få va nakna =)
blev de lite rullning kanske...

2013-02-28 @ 08:34:31
URL: http://siouxzie.blogg.se
Postat av: Camilla

ååå vad kul dressyrtävling?.. Skönt att sadeln kommer så du kan få fortsätta ditt provande =), snart måste ni ju hitta en som passar..

Ja tänk när dom endast behöver täcken när det regnar mkt, gud vad skönt för dom..

SV: Ja vissa saker som att kunna fixa stallet medans maten blir klart är ju guld.. Kunna gå ut och in som man vill och inte behöva tänka på allt =)

2013-02-28 @ 09:09:16
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Cathie

Så skönt att slippa täcken! Eftersom Moses är orakad har han fått stå naken inne i stallet hela vintern, så mys! :)

Haha okej, jag gillar inte spån, tycker att kisset blandas runt i ALL spån istället för som med halm/torv så stannar det på en plats. Sen är våran ena häst SUPERkänslig om benen, och hans ben klarar inte av spån.. Det blir typ för "starkt", så han slipper nog gärna spån :P

2013-02-28 @ 15:06:49
URL: http://cathie.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0