tävling - MSV C:2

andra klassen vi red igår var en msv c:2. regnet öste ner så kalle stod lite i transporten mellan klasserna för att inte bli nedkyld. vi hade sedan en lite lagom lång framridning till andra klassen, ca 30 min. kalle kändes fortfarande väldigt pigg och fräsch :)
 
när vi sen kom in på banan så var den härliga energin kvar. vi fick till en riktigt bra inridning och programmet flöt sedan på helt okej. det blev något missförstånd här och där, som i den ena slutan. och i den ökade skritten så längde jag ut lite för mycket så jag tappade kontakten med kalle :)
 
efter klassen blev vi åter igen framkallade till domaren. hon tyckte kalle hade en riktig fin form för klassen och att det var synd på skritten och sen avslutade hon med "nästa klass sätter ni det!". jag fick ännu en kick :)
 
vi fick 8 på inridningen (med kommentaren "HÄR KOMMER JAG!", så uppenbarligen såg det väldigt säkert och bra ut, hihi),på ena serpentinbågen i samlad galopp samt ett annat parti med samlad galopp.
 
slutkommentar:
 
fin form, bra balans! håll ihop nacke-bakknä.
 
slutprocent; 60,89 och preciiis utanför placering även i den här klassen.
 
JAG ÄR SÅ NÖJD OCH STOLT ÖVER MIN ÄLSKADE KALLEMAN!
 
 
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Linnea - En blivande ridinstruktörs vardag

Haha, nu kan du läsa allt om äventyret ;) svullnaden gick ner så vi kom iväg!

Ja det tycker jag du ska göra :) jag brukar hoppa studs, fast jag brukar inte orka bygga upp så många. ibland har man tur att det står en serie framme på banan ;)

Roligt att tävlingen gick bra och det verkade vara en så bra domare :)

2012-10-15 @ 21:55:21
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Anna

Så roligt!!

Sv: Vad kul att du tycker det! Jag tycker själv det kändes helt okej, så hoppas vi i alla fall kan sätta rörelserna nu till helgen och få lite mer poäng... :)

2012-10-17 @ 09:06:22
URL: http://dressyranna.blogg.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0