övergångstäcke.

nu är vädret så där "mitt i mellan". inte så kallt, och inte så varmt. kalle är nyklippt (halvklippning igen) och jag tycker det är svårt att få till lagom mycket kläder på honom.
 
så nu ska jag nog på jakt efter ett övergångstäcke, lite tunnare än vintertäcke helt enkelt men lite tjockare än ett vanligt fleecefodrat regntäcke. och så med halvhals förstås.
 
någon som har ett sådant? hoppas jag ska hitta något sådant shires-täcke, de passar så bra på kallebing!
 
idag har vi varit i skogen och busat. kalle är så så så pigg !!
 
 
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Raski har enbart fodrat regntäcke nu.
Fast vet inte hur kallt / varm ni har de.

Vi har ju på plus sidan ännu.
Mitt på dagen ligger de ju ändå kring 5-7 plus vissa dagar är de uppe på 10+ ibland mer ibland, mindre.

sällan de är under 3-4 + på morgonen.
Raski är så varm av sig hon svettas o blir varm lätt.
Trotts att hon är klippt nu så blir hon lite varm, men hon torkar ju fort som tusan inne nu när hon är klippt så de underlättar ju massor. :)

SV
Jo lastningen har tidigare gått som en dans, men nu tror jag hon börjar testa gränser även där.
åh de är bara åka o åka så kommer de släppa. :)

2012-11-24 @ 13:48:46
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: sussi

tycker horsewere täckena har suverän passform,
de har bra mittemellan modeller oxå :)

allt toppen här är verkligen länge sen :/
pussa bus fr mig =)

2012-11-24 @ 20:19:15
URL: http://siouxzie.blogg.se
Postat av: Linnea - En blivande ridinstruktörs vardag

Chico går med ett 100g horseware täcke just nu. Han har haft helhals men nu de senaste dagarna har det varit soligt och runt 10+ så nu går han utan hals. Smidigt när man kan plocka av den :) Jag klippte honom för 1½mån sen så han är iofs rätt lurvig igen nu, varm och gosig under täcket :)

2012-11-25 @ 14:10:07
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: linnea

sv: ja det är tur han är söt ;) Han är lite mer än 5 månader nu, tiden går jättefort!

Mellanväder är lite klurigt!

2012-11-25 @ 16:29:22
URL: http://iwantout.blogg.se
Postat av: Pillan

Sv: Ja visst är Sara söt :) Hon är en 23 årig nordsvensk.. Sara står i stall Livetorp och det var där jag och Calle stod innan vi flyttade till ridskolan :) Så har känt Sara i flera år...


Skönt att gallan var ok :) Alltid gott och kolla upp saker när man inte riktigt vet, så att man vet :D
Har plockat fram lite fler övergångstäcken idag till Calle, 100-150gr är lagom, fast nu är ju min Calle inte klippt heller :)
Här verkar det som att det ska bli -gr och snö i veckan, hur har ni det?

2012-11-25 @ 17:22:49
URL: http://pillllans.bloggplatsen.se
Postat av: camilla

JAg hade ett super bra 150g täcke med halvhals förra hösten med det bet en häst sönder =(.. Fast det var från hööks.. Har inte hittat nått bra efter det

Heheh inte lätt att vara häst när det finns läskiga shettisar och barnvagnar =)

2012-11-26 @ 08:17:34
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Kajsa Johansson

Hoppas att du hittar ett bra täcke som passar kalle!! :)

2012-11-26 @ 19:21:39
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: Anna

Och på Amo är det svårt med storlek för 145 blir tajt medan 155 är lite stort. Han är så himla smal över bogarna att allt glider bak och ner på rumpan! Sen håller jag med om att det är svårt nu när det är så pass varmt att veta hur mycket man ska klä dom...
Sv: Jag tycker att hack är ett jättebra komplement när man vill vila munnen. Och eftersom han gick att kontrollera i det så blir det nog fler pass :) Hävstången är inte så kraftig, iaf inte om man köper ett "vanligt" hack för där är ju skänklarna inte så långa.

2012-11-26 @ 20:04:41
URL: http://dressyranna.blogg.se
Postat av: Olivia Gustavsson

Jag har övergångstäcke, men minns inte vart jag köpt det tyvärr :/

2012-11-27 @ 08:02:26
URL: http://Oliiviiagustavsson.blogg.se
Postat av: Cathie

Den är så jobbig den här perioden näe man inte vet vad man ska ha för täcken.. Moses är ju inte klippt än (han får ju bara skritta och trava lite grann än så länge) så nu har han bara regntäcke.. Men i helgen ska det bli typ -10 här i stockholm så då kanske man behöver nått tjockare...
Hoppas du hittar nått bra iaf!

Det är jätteskönt att vara "tillbaka" igen. Moses fick ju typ boxvila, men vi gjorde en hage likastor som en box, för inne skulle han blivit tokig! Och där fick han stå några månader.. Tur då att det var sommar (gräs) så han hade nått att göra hela dagarna! Sen för nån månad sen så har vi ökad hagen successivt tills han nu får gå i stor hage. Men jag är förvånad hur pass bra han klarat att ha vila, visst att han haft mycket energi över emellanåt, men överlag har det fungerat jättebra! Han skadade knät (karpalleden om jag minns namnet rätt).

2012-11-27 @ 09:50:08
URL: http://cathie.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0