dyngsvett häst.

igår var vi på dressyrträning, kalleman och jag. tycker det är så skönt att vi kan åka ensamma nu och inte är beroende av att ha någon med för att öppna/stänga etc. på tävling så är det ju en annan sak, då behöver vi ha någon med oss för att hålla i när man sadlar etc.på träning kan jag ju släppa kalle under tiden så han står lös... inte lika uppskattat på tävling kanske ;)
 
träningen gick i alla fall bra, vi jobbade mycket med formen för medelsvår och takt/balans. man får en helt annan ridkänsla när kalle släpper igenom ordentligt och han är då RIKTIGT snygg att se på enligt lisa ;) har fått igenom det här med galoppserpentinerna nu, tidigare har han blivit så himla tung i andra bågen då han liksom har förberett på ett enkelt byte långt i förväg (utan att jag har bett honom, han vet liksom vad som är på gång, haha) men nu är han lätt och uppe även där! awesome!
 
kalle var svettig över hela sig efter träningen, det var nog en nyttig träning för honom :) han fick åka i sitt fina svettäcke hem och sen sova med fleecetäcke. från det att jag tagit av honom hans fintäcke och hängt upp på tork och hämtat ett annat fleecetäcke till det att jag kom tillbaka till boxen (handlade om ca 2 minuter) så hann kalle avbryta kvällsmatsätandet och kasta sig ner i boxen och rulla sig. söte, skönt att rulla sig när man är svettig :) idag ska vi ge oss ut i skogen i mörkret. myspys!!
 
hoppas vi får lite nya ridbilder i helgen :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Va kul att träningen gick bra. :-)

2012-11-01 @ 19:09:31
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: kajsa

Härligt att träningen gick bra!

2012-11-01 @ 22:01:17
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se
Postat av: sussi

men fy... varför orolig???? =(

2012-11-03 @ 17:53:11
URL: http://siouxzie.blogg.se
Postat av: camilla

Jätte fin häat!!! Ni passar verkligen ihop

2012-11-06 @ 09:39:28
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0