tävlingen.

ja, igår var vi som sagt på årets första tävling. vi började med en LA:3. på framridningen var kalle inte alls rolig. han var seg och loj och bet sig fast i högersidan. drev man på så kickade han och höll man in så käftade han emot :P han hade helt enkelt mkt åsikter om hur det skulle gå till, token!

när vi kom in i ridhuset där tävlingen hölls så ändrade han sig dock och blev mer som den vanliga kalle. pigg, fräsch och lite småtittig :)

vi red igenom programmet utan några större missar; förutom galopp i första hörnpasseringen. och så mellangångarterna som inte riktigt funkar :)

slutprocent: 63, 226 %, hamnade precis utanför placering...

inte helt rätt känsla som vi brukar ha, men det kommer. vi har ju faktiskt inte tränat för någon på månader !

andra klassen var en MSV C:2. innan den stod kalle i transporten någon timme och åt mat och pausade. tog ut honom lite för sent för att hinna rida fram ordentligt. på framridningen så blev det småkaos för helt plötsligt ropade de in mig ca 10 minuter för tidigt. och där red jag runt och hade inte ens börjat galoppera eller jobba traven under nedsittning ! men det var en miss men innan dess hann jag få panik och mina vänner som hjälpte mig fick kasta sig in i ridhuset för att dra av skydd osv :P

framridningen sen, efter att man konstaterat att jag INTE skulle in, gick sisådär. kalle bockade så fort nån kom nära och kastade sig och så, som han brukar göra när han är taggad.

själva programmet sedan gick inte riktigt som vi förväntat oss. hade missförstånd i båda öppnorna, fegade lite i slutorna. i bakdelsvändningarna tog kalle kommandot helt vilket resulterade i helt ur form och vred bara runt.. :P

vi slutade i alla fall på 54 % vilket jag tycker var helt rättvist med tanke på de missarna vi hade! hade ett ganska bra galopparbete :)

filmer kommer !
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Frieda

Ta med dig det bra från dagen, tex lastningen! Att andra klassen blev knas är ju inte ditt eller Kalles fel, hinner man stressa upp sig, vilket jag förstår att du gjorde (själv hade jag nog börjat grina) så är det otroligt svårt att återfå fokus på den korta stunden. Bra jobbat på årets första starter! :)

2012-03-19 @ 09:19:34
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: sussi

trist att de har så dålig koll att de kallar in dig för tidigt =( riktigt grov arrangörsmiss ju..

2012-03-19 @ 09:56:58
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: Erika

Synd att de blev sån miss där i andra klassen. :/

Dom borde väl ha bättre koll tycker man.



Men bättre lycka nästa gång.



SV:

Ja brunt passar bra på Raski. :)

Nackdelen är väl den dagen jag byter sadel, för de finns stor risk att de kommer en svart sadel då. :P



Då ska alla träns bytas till svart.

Men den dagen, den sorgen haha :D

2012-03-19 @ 10:49:27
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: emilia

Hej!



Jag börjar med att önska dig en trevlig kv'äll och undrar om du kanske vill va med i veckans blogg;)

<3<3<3

http://emilialarsson.blogg.se/2012/march/veckans-blogg-och-en-ny-omgang-

2012-03-19 @ 16:34:41
URL: http://emilialarsson.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Kul med tävling, och skoj att det ändå gick bra, missarna är ju bara att jobba med. :) Ser fram emot filmerna! :)

2012-03-19 @ 18:58:20
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: naxo - bloggen med tips!

Hur mår du? :)

2012-03-20 @ 07:47:50
URL: http://naxo.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0