med fegsnöre.

puh, var rätt skönt att man hade "fegsnöre" runt kalles hals när vi var ute i skogen barbacka idag. eftersom sadeln inte passar så tänkte jag ta en liten tur barbacka.
när vi skulle galoppera var jag glad att jag hade mitt fegsnöre för kalle gjorde luftsprång, gick på bakbenen och stack iväg i halvt sken :P men jag kan inte beskylla honom, vi har ju faktiskt trots allt inte varit ute i skogen på 1,5 vecka ungefär pga lite halvt sittande bakskor. men de höll även för luftsprång o galopp i full fräs. tur att hovslagaren kommer imorgon i alla fall.
måste börja rida mer barbacka igen, och få tillbaka ännu mer balans. känner mig lite osäker nu, när kalle brallar runt.
barbacka, men på jesssicas nordis... var liiiite lättare o sitta stabilt på honom till skillnad mot kalle som inte på långa vägar är så bred över ryggen och som dessutom drar iväg på massa busiga upptåg hela tiden!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Barbacka är super bra för balansen. :)

Jag kör med ett stigläder runt halsen fast att jag bara skrittar barbacka.



Raski är ju rätt ung och jag vet inte om jag vågar sitta ner på hennes rygg riktigt än barbacka (nojjig) .. i sadel har jag prövat några steg, inte mycket.

där går de bra. :)



2012-07-12 @ 09:11:30
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Pillan

Barbacka är ju inte bara väldigt nyttigt men sååå mysigt. Jag älskar det :) Jag gör det titt som tätt. Calle kan också busa/bralla till men nog inte som din Kalle låter det som :) .

Men det är ju lite bra, då får man verkligen tränat balans ;)

2012-07-12 @ 09:15:01
URL: http://pillllans.bloggplatsen.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0