fin buse!

tömkörde kalle idag på stora utebanan. han var sååå sååå sååå fin. bäste busen! håller också på att vänja honom vid att jag har spö när jag tömkör (han är väldigt spörädd) och det går nu så pass bra att jag kan hålla i det när jag har honom på volten, och till och med vifta lite försiktigt i luften med det (inte så det låter). men när jag går bakom/sidan så kan jag inte hålla i det än, då flyr han.
men han jobbade i alla fall på riktigt bra och tyckte det var väldans kul med :) fine! sen blev det stretching och mat för bästa bus!
har också börjat ge honom salt i maten igen, så han får i sig tillräckligt med salt. uppskattas det med!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Ett spö kan man ha bra hjälp av, en för längd arm.

Min stänger i stället av för spöet.

De är skit svårt de oxå. :/



SV

Ja jag har ju haft så dåligt självförtroende. :(

Så har ju ett tio tal gånger tänkt sälja Raski för hon är för svår o vissa lägen.



Åh vissa lägen inte för svår.

men bara jag kommer till ridning så sköter hon sig ju bättre o bättre.



De var så kul o hoppa idag.

Jag längtar tills jag kan hoppa igen. :D

Nu ska hon vila lite från de o smälta allt.

Onsdag rider jag lektion så över helgen sen tror jag hon får lite vila både lör & sön faktiskt. :)

2012-07-01 @ 23:01:55
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Kul att det gick bra!! :) Tråkigt att han är spörädd dock, man kan ju har rätt mycket nytta av det!

2012-07-01 @ 23:49:55
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: Olivia Gustavsson

så söt :)

2012-07-02 @ 11:22:38
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: sussi

de beror lite på,

kör ja för första gången en ja inte känner så börjar ja på volt me ser alltid till å gå ut på rak sen för å få jämnt stöd i tömmarna. Men aldrig innan de spänt av å accepterat tömmarna.Lika dant med hur ja sätter dem varierar från helt "fri" till inspända.. haha... bra svar lr.. :P



kul att de gick bra, han lär sig nog accepera spö efterhand de har han ju redan gjort lite =)

2012-07-02 @ 11:42:08
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: Pillan

Vad roligt att det gick så bra med tömkörningen :) Guu vad han är söt din Kalle, ser riktigt " bus tuff" ut :)

Nu har jag lagt upp en bild för dej på min blogg ;)

/Pillan

2012-07-02 @ 17:36:04
URL: http://pillllans.bloggplatsen.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0