"badet"

i morse red jag ut i skogen med eva och mella. kalle var pigg och glad men det var riktigt HETT redan då. puuuh. blåste inget heller.
 
planen var att rida och försöka få i hästarna i vattnet så de kunde plaska lite. det gick... sådär.
 
redan när kalle SÅG vattnet så tvärnitade han och började backa i en hiskelig fart :P eva hoppade av och kunde leda mella ner i vattnet så hon var med alla fyra hovarna i. kalle däremot hoppade runt och fram och tillbaka och backade och var allmänt sjövild. men inte skulle han gå närmare än 2 meter. det gick inte ens få honom att gå i SANDEN, haha. 
 
så jag hoppade också av och försökte men det gick inte bättre det. kalle for runt och backade och snubblade runt hej vilt för att slippa. till slut, efter massa krångel så fick vi ner två bakhovar i vattnet (backade alltså ner honom). så där fick vi nöja oss. nästa gång hoppas jag kunna få i en framhov också ;)
 
 
bloglovin

Tankar & Åsikter

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0