äntligen ett normalt ridpass.

idag fick jag äntligen till ett normalt ridpass med kalleman. sååå härligt, inte bara bockande okontrollerat. visst, det blev ju något hopp och någon bock här och var, men det är ju vår vardag. men vi kunde också galoppera på en mindre volt, köra öppna längs långsidorna, jobba lite förvänd galopp och sådär. framsteg för mitt krutpaket :)
lite kan nog ha att göra med vårt ridpass igår. då tog jag ett pass i ridhuset och han var sååå taggad och studsig, så i galoppen bara ställde jag mig upp i sadeln och lät honom gå. och det gick undan kan jag säga, varv på varv :) men det behövdes nog helt enkelt för kalle var mer harmonisk idag.
igår red jag också kalles hagkompis ett lättare pass i ridhuset. gick bra det med. ska rida henne imorgon igen, har hand om henne några dagar för hennes ägare är bortrest :)
vad gör ni idag?
kalle och mella när vi precis flyttat till nuvarande stallet :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Härligt att du äntligen fick till ett ridpass som blev harmoniskt. ;)



De behövde han säkert, och behöver nog ännu mera. :)

Han verkar vara en pigg herre, som behöver mycket motion. ;)

2012-02-05 @ 11:00:53
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Anna

Så roligt att han höll sig på mattan och att ni kunde få till ett bra pass! :) Bara fortsätta på samma sätt då så ni kommer igång och i form till tävlingarna!

2012-02-05 @ 16:49:44
URL: http://salentein.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0