spö-invänjningen.

vänja kalle vid långpisken går väldigt bra. jag vågar snart säga att han är helt säker på spöet. jag kan ju nu både gå bakom med spöet i handen, springa bakom, stå i mitten med spöet, göra så att det "viner", göra så att det småsmäller och kalle får inte panik :) GLAD!!!
 
från början kunde jag alltså inte ens visa kalle ett spö. aldrig rida med ett spö. han bara skakade när jag höll det i handen om jag satt på :( men vi började vänja sakta men säkert, klappade honom med spöet över hela kroppen. 
 
det sista som återstår är att kunna springa bakom och klatcha med spöet. det får dock dröja, tror inte kalle vågar lita på det riktigt än. han är ju en väldigt bakskygg häst och tycker det är nog så läskigt att jag springer bakom över huvud taget ;)
 
FINA KALLEBING!!!
 
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: E L I N

gu så bra :D
tror inte heller det kanske är så smart att springa bakom med dt än. Risken finns ju faktiskt att han blir rädd för det igen.. :/
men skönt att det gårr så bra med det nu ändå :D

2012-08-19 @ 18:46:58
URL: http://elinsdressyr.blogg.se
Postat av: Erika

De är bra att kunna ha ett spö som hjälp medel. :)

2012-08-19 @ 20:21:30
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: Jenny

Hej Frida! Vad roligt det är att höra från dig :) Hur är det? Himla kul att spö-invänjningen går framåt och att Kalle är nästan helt orädd nu, vilka framsteg!

Med mig är det fint. Lite småförkyld men annars så! Har börjat rida en halvblod/tinker-dam på 15 år. Hon är ur kondition nu men är himla fin i munnen och lyssnar kanon, även om hon inte är så mycket skolad. Vill verkligen komma igång med ridningen igen trots att plugget tar tid! :)

2012-08-20 @ 10:50:21
URL: http://jennystoa.blogg.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0