sadeltest.

igår testade jag kalles sadel på ganci. den låg väl inte helt tokigt, ska provrida en gång till :)

vi var ute i skogen med erika och britten igår igen. tjejerna var pigga och glada. ganci fick gå först nästan hela rundan och hon skötte sig så himla bra. vi travade mycket och hon gick fint i form med mycket energi.

tog även en hel del galopp och ganci tyckte det var  jättekul! hon hade massa energi och öronen rakt fram :P söta tjej! ett byte fick hon till också i galoppen, tokan, när hon skulle hoppa för nåt farligt vid sidan om vägen.

är inte den som bryr mig när hästen hoppar till. jag fortsätter bara som ingenting hänt, tror det är det bästa istället för att stanna och ha sig :)

hur gör ni?

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Matilda

Du gör rätt. Jag gör också så, för sen om hästen märker att man inte bryr sig så slutar de. Dock kan det ta tid :P

2011-09-30 @ 08:39:54
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Jenny

Håller i mig och rider vidare :)

2011-10-01 @ 13:08:40
URL: http://jav.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag tycker att du gör rätt, det är bara att rida vidare :)

Kan störa mig som tusan när jag rider ut med andra som ska "tillrättavisa" hästen hela tiden när den busar eller tittar till på något. Då blir det ju bara en stor grej av det hela, och otrevlig stämning mellan häst o ryttare.

Men, alla tycker ju olika

2011-10-02 @ 06:13:54

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0