långtidshyra.

jag har funderat på det här med att långtidshyra transport. någon av er som gör det? vilken återförsäljare? hur funkar det? vad är bra? vad är dåligt? något som krånglat? :)


ofta brukar jag som det är nu låna av en i stallet, alternativt från ett stall där jag hade kalle förra sommaren. men hade ju varit gött att ha en "egen" :O)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Frieda

Min kompis har långtidshyrt från boj, men när månaderna tickar på så är det ju så i slutänden att du lika gärna kan ta ett lån och köpa släp och betala av på lånet varje månad. Om du inte hittar en bra uthyrare som låter dig lämna tillbaka släpet då och då under perioder du inte behöver det. Jag hade köpt istället.

2011-11-23 @ 16:27:36
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag hade gärna gjort det men har så tur att jag kan hyra från stallet men samtidigt vore det skoj me en "egen"..

2011-11-23 @ 17:43:16
URL: http://swipt.blogg.se/
Postat av: Erika

Långtidshyra har är säkert jätte bra. :)

Vet bara en som gjort så, och för henne gick allt bra.



De var inga problem alls.

Har själv varit inne på de, o pappa ringde o kollade massor.

Men sen gjorde vi de aldrig för vi flyttade ju o fick tillgång till paddock hela tiden. :)



Så säkert jätte bra, speciellt om man åker regelbundet.. eller mycket. :)



2011-11-23 @ 20:40:11
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Heidi

Jag hade inte valt långtidshyra, utan istället köpt mig ett släp. Köpte själv ett nytt släp i somras.



Att långtidshyra kan låta spännande och det erbjudandet fick jag också av den släpförhandlare jag köpte mitt släp av. Det skulle ingå full service, gick det sönder lagades det gratis eller man fick ett nytt, försäkring osv ingick också i priset. Men jag tyckte bara att för de pengarna man betalade så kunde man lika gärna köpa sig ett eget, försäkringen är inte mera än några hundra pr år, detsamma med skatten.



Jag köpte ett Thyle Royal med sadelkammare och kameraövervakning. Nöjd med mitt val av släp. men det finns ju många olika märken och typer av släp, var har ju sin smak ;-)

2011-11-23 @ 22:18:56
URL: http://balee.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0