härdade hästar.

kalle och hans hagkompis är verkligen härdade. jag var i stallet igår kväll mitt i stormandet för att plocka in dom från hagen, de andra gick in vid 16-tiden men de brukar äta sin middagsmat i hagen istället. när jag gick mot hagen så trodde jag att det skulle stå två hästar och trycka vid grinden som sen skulle va helt stissiga att ta in. tji fick jag....

istället möttes jag av två hästar som först inte alls skulle komma fram mot grinden... och sen istället för att komma fram till mig ställde sig och tiggde mat och tyckte de minsann kunde vara kvar ute och få äta ute istället. knaspållar! :P

fick övertala dom att det faktiskt var storm och att de borde komma med in. men inte skulle de komma fram så fick glatt stövla ut och hämta dom :P :) skönt att det inte bekommer dom med lite oväder.

(när vi skulle köra hem sen låg en gran mitt över vägen så nog blåser det alltid, men inte tillräckligt för att komma in enligt hästarna :P)


kalle i täten och hans tjej bakom :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Carro

Sv: Köpte storlek 155! Det fanns en hel massa när jag var där! Får se om man kommer använda det nån gång, men 29 kr var ju överkomligt ;)



Till Bon Jovi går det åt 1 säck i veckan. Men då står han i en stor fölbox + att han definitivt inte är den renligaste hästen ;P Vet att de andra inte lägger in alls ofta.. Det går ju åt mycket första gången, men efter där behöver man inte lägga in på flera veckor eftersom det sväller konstant.. Så det känns som att det blir mer hela tiden.. ;) Men nu när det är som det ska i konsistens så blir det 1 påse i veckan för mig! Kostar runt 60 kr hos oss! Det är ju ljust och fint också.. Och väldigt lättadministrerat ;)

2011-11-28 @ 08:58:21
URL: http://cherrybabe.blogg.se/
Postat av: cathie

Våra hästar ville inte heller komma in igår :P



Sv. Tack vad snäll du är! Jag hoppas verkligen att vi båda blir redo för 130 nästa år! Just nu känns det lite som vi "backat" bara för det har vart så mycket med flytten så träningen har blivit lite lidande. Men nu börjar vi komma igång igen :)



Ja det är supersmidigt med små hösilage balar när man har få hästar (Vi har 3 stycken, Moses, min gamla tävlingshäst Mexxter och mammas dressyrkille Lambard). Vi beställde 3 pallar med 200 kgs balar, och en pall med 40 kgs balar, perfekt när man ska börja vänja dom i början och det inte går åt så mycket hösilage. Man vill ju inte att det ska mögla, som det lätt kan göra om det blir lite för gammalt!

2011-11-28 @ 09:56:18
URL: http://cathie.se
Postat av: Erika

Skönt att dom inte bryr sig om vädret. :)

Utan glatt är ute ändå.



Våra fick komma in tidigare igår p.g.a blåst vädret.

2011-11-28 @ 10:25:41
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: sussi

jupp, satt som klistrad.

Tinnes häst är ju superläcker. GILLA!!!



Haha typiskt Kalle tokpålle :P

2011-11-28 @ 11:57:32
URL: http://siouxzie.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0