den rosa saken.

den rosa saken som jag hade köpt till ganci ska jag avslöja nu. de två som gissade var väldigt nära :P ni gissade på en rosa spann, till boxen sa en av er.

och först vill jag säga; en rosa vattenspann till boxen har hon redan ;)

men det jag köpte var en easy trug, alltså också en vattenspann, sån mjuk, som hon får ha i sin sjukhage :)

den har ju kunnat skymtas i bakgrunden på fotona jag tagit på ganci i hennes sjukhage :)

tycker easy trugsen är sååååå smidiga. lätta att bära, bara att sparka lite lätt på vintern om det är is. love them! :)

gillar ni dom också?


ganci och rosa easy trug i bakgrunden ;)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

SV1:

Angående hältan

Den sitter nere i kotan, och när ET var ute hade hon ju 2-3 grader på vänster fram.

1-2 grader på höger fram.



Nu på klinik besöket visa hon ingen tydlig hältan vid böjprovet.



Hon nickade till lite på böjt spår.

Men de var inte så mycket de, utan de var ytterst lite.



troligtvis berodde hältan på att hon gått för lång i tårna och inte kunnat rulla över.

och då fått fel benställning, och överbelastat kotan.

p.g.a sina fruktansvärt långa fötter.



Därför jag nu innan klinik besöket byte hovslagare.

Och när ET var ute var hon för lång, och haltade rejält.

Nu när hon varit ny skodd i 2 veckor, och vilat.



Så är hältan jätte mycket bättre. :)

Sen ska hon banta för hon går o bär på för mycket över vikt, som också belastar för mycket.



Hon går på fenylbutazon just nu.

10 dagar, två gånger om dagen.

Men ska ridas, gå promenad osv i lugnt tempo eftersom hon vilat en längre tid.

Men har ingen sadel åt henne, men får hem en i slutet på veckan. ;)

Så passar den ska vi köpa den.



SV2:

Angående att ena valacken går med stona (lillen)

Jag har inget bra svar, men än min egen tolkning av det hela.



Nummer 1 - att han går med stona är att han trivs bra där, han trivs hos valackarna också inga problem.

men han trivs bra där.



Nummer 2 - Man slipper gå två gånger till valack hagen, som ligger längst bort.

hur långt det är vet jag inte riktigt, men de är en bit bort.

Och man vill inte leda tre ihop. :P



Nummer 3 - Lillen är en rätt orolig häst.

Han har slitit sig fler tal gånger, han har slitit sig o sprängt staketet till stohagen o rejsat med stona.

Och sedan har han inga bak skor, så han halkar som en tok på vintern.



till sto hagen är det inte långt de är precis utanför stalldörren.

Och den vägen brukar dom sanda på rätt bra, så dit går de smidit o leda honom.



Han är ändå 10 år, men super nervig.

Varför vet ingen, de är hans personlighet.

Man kan inte bli arg på honom, eller något för då blir han jätte skärrad.



Så de är smidigast o ha han i stohagen. :)

2011-11-13 @ 19:08:43
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: kajsa

Dom är bra :D

Snyggt med rosa ;)

sv: visst är han hihi,

jag vet att han är tävlad i hoppning, men vet inte riktigt vilka klasser o så, vet inte så mycket om hans bakgrund :)

2011-11-13 @ 19:32:38
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: jossan

SV: Tyo hoppig, tossig, rädd :P

2011-11-13 @ 19:55:34
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Officiell bloggare under Stockholm International Horse Show 2011

Ååh, nu vart jag ju nyfiken. Har inte hunnit läsa några bloggar på länge. Vad har hänt med Ganci (tänkte eftersom hon står i sjukhage)?

2011-11-13 @ 21:18:56
URL: http://stockholmsjenna.se
Postat av: Camilla Persson- TVÅ tävlingar i bloggen, vinn benskydd eller minitrimmer

Vi ahr bara easy trugs till våra hästar. Såååå bra!



Sv: Maialr dig ett par bilder, tyvärr jättedålig kvalitet och inga bra på nått sätt men hon är med på bilder iaf. :P Måste ha raderat de andra, va så säker på att jag hade fler.

2011-11-13 @ 21:19:28
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: E L I N

SV: jaa ;D



varför står hon i sjukhage? :/ vad har hänt med henne?

2011-11-13 @ 21:54:24
URL: http://elinlagervall.blogg.se/
Postat av: Evelina

SV: Några minusgrader bara, men vi klädde oss ordentligt när vi mestadels skrittade. Okej, så det är inget allvarligt med Frida? :)

2011-11-13 @ 22:37:54
URL: http://fyrbentaspringre.blogg.se/
Postat av: Anna S

Sv: Nix, nu i veckan var långkalsongpremiären :P Att den böev så sen för mig kanske beror på att jag som norrlänning kanske är så härdad med kyla att jag klarar mig tills det börjar bli några minusgrader haha

Fint med rosa hink och rosa "hag hink" :) det skulle jag också vilja skaffa, men ännu en vattenhink känns lite onödigt att köpa när vi har typ två extra kvar sedan min ponny :P Men man kan ju alltid drömma lite :)

2011-11-13 @ 23:10:06
URL: http://missbelinda.blogg.se/
Postat av: Mela

Vannes har också en eaystrug, en illgrön! :D jag tycker att den är jättefin :) Vi brukade ha små, låga plastbunkar i hårdplast som "matskålar", men han trampade sönder dem på löpande band. Easytrugen är så mjuk och har högre kanter så den går inte sönder, men den är jobbigare att göra rent, han får ju sitt kraftfoder i den.

2011-11-13 @ 23:50:46
URL: http://flygerivinden.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ja de är grymt bra =)

2011-11-14 @ 00:36:08
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vi har också en sån spann! Fast vi plockar upp skräp i stallgången med den, haha :)

sv: åh tack!! :D

2011-11-14 @ 15:41:43
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0