fokus på galoppen.

på lördag ska vi alltså debutera msv c. jag har ännu inte bestämt om det blir på träns eller kandar. kalle la tungan över bettet en gång på träningen med kandaret och det vill jag ju inte riskera. så som det ser ut nu blir det träns på tävlingen och sedan öva ännu lite till med kandaret :)
i veckan ligger också fokus enbart på galoppen. jag måste få kalle lydigare och mer uppmärksam. han vill gärna bestämma och blir stark. galoppen är hans starkaste gångart och den har blivit lite bortglömd nu när vi kämpat så mycket med traven, som varit hans sämsta gångart. men nu är traven bra och galoppen måste arbetas upp bättre igen. blir mycket fattningar och avbrott för att sätta kalle ordentligt på bakdelen :)
halvhalter, halvhalter, halvhalter kommer också eka i mitt huvud ;)
hur gör ni när ni tränar galoppen?
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Helena

Tränar nästan bara galopp ute i skogen med Bosse, han bjuder framåt mycket bättre då och det är lättare att minska utan att han blir ofokuserad och bryter av :) men det är ju lite skillnad mot att ha en superdressyrhäst som Kalle är :)



Svar: Jo, och jag är 174 cm så med mig på ryggen ser han ännu mindre ut ;)

2011-05-23 @ 21:11:30
URL: http://travgalen.se
Postat av: Camilla

ÅH längtar tills det går att jobba ordentligt med galopparbete med Tosca!



När tanten va i trimm jobbade jag mycket med långa galoppjobb. Rättvänd till förvänd och volter i båda, enkla byten och byten i språng, öka minska osv. Försökte inte bryta av utan avbrott och igångsättningar tränade jag ett annat pass istället :D

2011-05-24 @ 12:42:27
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Matilda

underbar bild!! så fina ni är!!

2011-05-24 @ 12:48:07
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

Han är så fin :)

2011-05-24 @ 17:16:54
URL: http://stockholmsjenna.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0