finaste kalle, skräms inte så!

usch, idag skrämde kalle mig ordentligt. allt var som vanligt, frid och fröjd. jag gjorde i ordning kalle för tömkörning och gick bort till anläggningen. jobbade honom i skritten och kalle var energisk och tittig som vanligt. försökte trava hela tiden. när han var väl uppvärmd manade jag på honom i trav. det var då allt började...

kalle hostade och hostade. först tänkte jag; han slutar nog snart. vissa perioder har han hostat 2-3 gånger i början och sen varit bra. men han fortsatte hosta. jag saktade av och han slutade hosta efter ett tag. kalle låg på och ville trava så jag försökte igen. samma sak. kalle hostade tills han kiknade typ. han hostade så häftigt så han slog knut på sina ben. min andra tanke som jag avfärdade ganska direkt var att "oj har han blivit dunderförkyld helt plötsligt".

kalle ville trava igen och jag provade 3 steg men samma sak. nu hostade han tills han fick näsblod. usch vad rädd jag blev.

på vägen tillbaka till stallet var han sitt vanliga jag, förutom hostningarna. han taktade, skyggade för saker och försökte norpa åt sig gräs.

han verkade ha satt något i halsen. med lite betfor och hö så slutade han sen till slut. men usch, han skrämde mig rejält, finaste busen. fick besked från stallet nu också att han var som vanligt. skönt.


älskade, du får inte skrämma matte sådär...
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Emelie

Usch! :( Skönt att det verkar vara bra nu iallafall!

2011-05-26 @ 22:14:58
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Adina

ojojojdå... Det lät inte så trevligt! Men tur att det fick en förklaring i alla fall..



SV: Åh kul! Lycka till nu i helgen, och grattis till vinsten förra helgen! :D

Jag har tränat basket :)

2011-05-26 @ 22:17:42
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: Camilla

Usch! Tur att det slutade iaf



Sv: Haha vi satsade på knallblå idag :P Är man ensam har man inget annat val och det blir lite varierande resultat :P



Fattningar stärker ju helt klart mer och jag brukar träna de ofta. Men jag tycker att långa galoppmoment tränar upp ryttarens förmåga att verkligen rida varje moment i galoppen och inte bara glida runt. Att variera och sätta hästen i arbete under längre perioder och att den och ryttaren håller koncentrationen uppe :)

2011-05-26 @ 22:29:22
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Anna S

Sv: Nä, det är rätt många klasser om dagen faktiskt, allt mellan LB och intermediär under hela helgen så det blir roligt att se lite högre program än man är van vid. Men jag rider bara en klass om dagen :)



Med lire tur kommer du nog med i klassen ändå, det brukar ju alltid bli några som hinner stryka sig innan tävlingen börjar. :)

2011-05-26 @ 23:05:36
URL: http://missbelinda.blogg.se/
Postat av: Karoline

Usch vad hemskt! Förstår att du blev rädd!



Sv: Jag hoppas bara att den kommer att passa efter värmningen, är riktigt nervös. Det börjar bli jobbigt att alltid rida barbacka nu :)

2011-05-26 @ 23:23:56
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: jessica

åh fy va hemskt!! vet inte hur ja hade reagerat.. man förstår ju verkligen att du blev rädd:o

2011-05-27 @ 08:09:05
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0