åka på meeting.

jag har aldrig varit med på något meeting med kalle. ja inte med någon annan häst heller för den delen. jag tycker dock det verkar väldigt kul och spännande. att tävla två dagar i rad liksom, sova bort och sådär.

i juni är det ett tvådagars dressyrmeeting som jag är lite sugen på att åka på :) dock vet jag inte, om man liksom bara rider en klass per dag, blir kanske kalle uttråkad då? :D menar, av att bara stå i en box hela tiden...

jag får fundera på detta :)

edit: jag förstår att man promenerar med hästen men det är ju inte samma sak som att gå i hage hela dagen :P

brukar ni åka på meetings?

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Matilda

Härlig bild =D Söt han är!

2011-05-03 @ 14:38:44
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

När man åker på meetings så är det normala att man går promenader med hästen & kanske rider eller longerar den på morgonen. Det beror lite på hur många klasser man rider, det är ju upp till en själv :)



Sen beror det ju på hur hästen är också, vilka behov den har av att vara ute & hur rastlös den blir på box!

2011-05-03 @ 15:33:14
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Adina

Jag ska på en tävling i slutet på maj, då kan man ta med eget material till hagar som man kan ställa upp :) Så på så sätt slipper man "ståiboxenheladagen"-problemet :)

2011-05-03 @ 15:40:51
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: Anna S

Jag är ganska ofta på meeting. Brukar rida tre klasser då, oftast två första dagen och en andra, fast det beror ju lite på vad det finns för klasser och så.

Att vara ute och leda hästen är inte så tråkigt som det låter :p runt de flesta anläggningar finns det fina och mysiga skogsvägar som man både kan promenera med hästen eller kanske skritta barbacka på. Det är roligt med meeting! Hoppas du hittar något du kan åka på :D

2011-05-03 @ 16:55:37
URL: http://missbelinda.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag och Rune ska på vårt första meeting nu i slutet av maj i strängnös :D det ska bli riktigt spännande!

2011-05-03 @ 17:21:33
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Erika

Hästarna verkar ofta nöjda med tillvaron på meeting tycker jag! Någon enstaka som bankar lite. Men promenaderna gör ju sitt, och det är ju mkt att titta på. Sen kan man longera lite om hästen är väldigt pigg!

Herr K har varit med på flera meeting förut och verkat gilla det :)

Det är roligt och mysigt att åka iväg och få pyssla och umgås mycket med hästen!

2011-05-03 @ 21:38:29

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0