vila?

idag fick kalle faktiskt en vilodag. jag har ju iofs insett att han inte riktigt klarar av vilodagar för han blir bara tokbrallig dagen efter :P men jag var ute och gick med honom en sväng i alla fall och så var han och hälsade på i sommarhagen. han var jättelycklig däruppe, och ville inte gå därifrån. sötaste :D

han var desto mindre lycklig nere i stallet sen :P då stod nämligen sårtvätt på schemat. tvättade ordentligt med vatten och bakteriedödande desinficerande (stavning? :D ) tvål. såg lite finare ut idag än igår i alla fall, och svullnaden är så gott som borta! sprayade in lite desinfektionsspray i såret med efter jag tvättat. spännande att se hur det ser ut imorgon...

ikväll tar camilla in kalle och citrin. himla snällt tycker jag :) jag jobbar nämligen och jeanetta har fullt upp inför en skolresa imorgon så det var väldigt uppskattat :) tack :D

imorgon är det tänkt att kalle och jag ska hoppa lite grann. det är ju klubbhoppning på söndag, som jag visserligen inte anmält mig till än, får göra detta :)

vad gör ni idag?


kalle hälsar på i sommarhagen förra våren :D LYCKA!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Fia

Usch för sår och sånt. Nöt har fått tillbaka sitt utslag på halesn och han ömmar så mycket att man inte kommer nära.. Haar försökt kleta lite salva på men kommer knappt åt alls..

2011-03-17 @ 13:13:07
URL: http://melfis.blogg.se/
Postat av: carro

sv; Han brukar gå in runt 16 i vanliga fall, så här års.. ibland lite tidigare. Anledningen är att ridhusen blir upptagna sen.. så alla brukar ta in sina hästar innan för att hinna rida ;( Men nu är snart utebanan redo att användas och då kan han gå ute längre! :)



Ska träna för Magnus som arbetar på ingelstad naturbruksgymnasium om du vet? :) Så dressyr blir det! :)

2011-03-17 @ 13:21:01
URL: http://cherrybabe.blogg.se/
Postat av: Elin

heheh skoj att han tycker om den så mkt!!



SV: hahah!! kan ju inte lova att den är så god när den kommer fram då :p

2011-03-17 @ 14:21:36
URL: http://elinlagervall.blogg.se/
Postat av: Caroline

Himla skoj att hoppa! Hoppas de går bra för er på söndag! :)

2011-03-17 @ 15:06:45
URL: http://carolineshastar.blogg.se/
Postat av: Erika

Härligt att hälsa på i sommarhagen. :)



SV:

Ajo, nu lider han i alla fall inte mera.

För nu är de över, bara så tungt.

Men jag får försöka ladda upp tills imorgon då har jag ju stallet.



Sen hem o ta de lite lugnt.

Och försöka tänka att han inte lider mer.

Och jag var med han hela tiden, o en stund efteråt o så med.

2011-03-17 @ 17:44:10
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0