regn, snö, slask, blött.

vädret slår om kraftigt här. igår var det riktigt busväder med ösregn här i småland! mindre mysigt! kalle hörde knappt mina kommandon när jag longerade i ridhuset igår kväll ;).

över natten gick vädret över till snö som la sig... och sen blev det sol och plusgrader så snön förvandlades till slask. och nu är det bara tokblött överallt!

hade ju alltså morgonen i stallet idag. allt flöt på riktigt bra tycker jag, och kalles box var väldigt lättmockad :D

tog ett lättare joggpass på kalle i lilla ridhuset i morse med. har såna ibland. tog hoppsadeln också. jobbade mycket med ställning och böjning och svängde väldigt mycket i uppvärmningen. galoppen så kände jag först så den förvända galoppen satt, och den kändes riktigt bra idag! sedan övergick jag till att rida galoppsluta längs diagonalen och sedan göra ett byte i hörnet. kalle bytte stort som vanligt men rent varje gång. finaste busbus! :)

längtar redan tills imon när jag ska till stallet igen, hihi!


kalle o jag gör byten i vintras :P svårt att vara följsam men jag börjar vänja mig vid megabytena ;)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Sanna

Ja de kan man säga, stormen kom även in tillsammans med regnet på kvällen :(



Usch vad otäckt, frågan är om man ens vill veta vad som hänt med dem i uppväxten. Vet lite för mycket om Bernie än vad jag egentligen vill veta :P

2011-03-11 @ 12:29:54
URL: http://ridtravartjejen.blogg.se/
Postat av: Camilla

Is, is, is.... Det är det enda som är här :(

2011-03-11 @ 13:29:16
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Jessica josefsson

häftig bild ;)

sv; ne :/

ja de kommer bli kul!! åh!! :) hittade du nåt kul? fanns de mkt hästsaker? :)

2011-03-11 @ 15:32:50
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: sussi

jo du det kan man säga va väldigt orolig där ett tag :S men de säger ju att stirrar man sig bara fördärvad så kan man se ojämnt rörelsemönster på nästan alla hästar bak. Ja menar sätt en sensor på varje fot varje höft å varje knä på dig själv så lovar ja att du inte heller rör dig symetriskt knappt nån av oss heller gör det :P haha...

2011-03-11 @ 17:31:55
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: Erika

Här är leran börjat titta fram.

Men de är faktiskt värt de, i stället för kyla & snö. :)



Sv:

Idag var hon nästa sig själv igen.

Inte riktigt 100% pigg, men mycket piggare än igår.

Och framför allt stoig. ;) och tjurig, haha!



Så låg hon på en bra temp.

Så ingen feber, så gick en sväng o hon var riktigt pigg. :)

2011-03-11 @ 17:44:43
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

Haha, han byter uttrycksfullt! :D



SV; Ja, detta var helt fantastiskt! Vendela har vissa starka moment som hon brukar sätta 8 på, men sen så har hon dom där svaga som blir 4-5 någonstans. Har verkligen fått kämpa för att få till jämnheten i själva programmet liksom, behålla topparna och verkligen arbeta upp det som varit svagt. Men riktigt såhär bra betalt brukar man ju inte få, haha!



Kram på dig!

2011-03-11 @ 18:23:45
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0