hjälp!

käääära läsare, kanske någon av er kan hjälpa mig med detta. jag har googlat och googlat för att få fram när den här lagen om att alla hästar MÅSTE ha hästpass började gälla... men jag hittar det inte!! jag är osäker på när det var, vet bara att det inte var sååå många år sen :)

såå, någon som kan hitta det åt mig? gärna med källhänvisning då det gäller skolarbete :)

vad gör ni ikväll förresten?


det snöar ute idag. denna bilden är dock lyckligtvis inte från idag.
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Jessica

sv; hihihi, den som väntar på något gott ;) weeeeelelelele! Vi jobbar ju på tisdag, då ska du få höra allt! :D

2011-03-11 @ 19:38:04
URL: http://nordsvenskaoden.blogg.se/
Postat av: Jessica josefsson

vet inte redigt om passen:/



tur inte bilden va från idag ;)

2011-03-11 @ 19:44:16
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Martina

"Hinner inte utfärda

Hästpass började utfärdas av avelsföreningarna redan 2002, men övergångsregler gällde fram till den 1 januari 2006, då skulle alla landets hästar vara försedda med pass. I praktiken blev det dock inte så. För en del hästägare kan passkravet vara ett gissel.

– Vi känner till att många rasföreningar inte hunnit med att utfärda alla pass och de hästarna som saknar pass har inte kunnat tas emot på slakterier, säger Marie Tarin."



:-)



Taget från http://www.angloarab.se/pdf/begravning1.pdf

2011-03-11 @ 20:29:14
Postat av: Martina

Där står även "• Sedan den 1 januari 2006 ska alla hästar oavsett ålder ha hästpass.

• Sedan den 1 mars 2002 har det varit passkrav på de hästar som är födda efter detta datum."

2011-03-11 @ 20:30:35
Postat av: linnea

DÅ förstår jag att det kan vara skönt! Fy det värsta som finns är ju typ att frysa!!

2011-03-11 @ 20:38:30
URL: http://willspirit.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0