glad glad glad!

som ni sett i ett mobilinlägg så stod hoppning på schemat idag. jag hoppades att ingen mer än jag skulle spendera lördagskvällen i stallet när det var melodifestival och allt. jag hade rätt. dock var min hopptränare oleg där när jag kom för att bygga men när jag gick bort med kalle var det släckt överallt :) härligt!!

satte upp ett räcke på långsidan och en oxer på diagonalen. tanken var att komma upp i 90-höjd i alla fall utan stopp och utan att vi skulle bli osäkra :)

i uppvärmningen kändes kalle riktigt fin! han var mjuk, lösgjord, följsam och lyssnade på minsta lilla. jättehärligt! lät honom galoppera ordentligt och ändå kunde jag samla när jag ville.

när jag började hoppa, på lägre höjd då, så kände jag från början att kalle var T A G G A D på att hoppa! han gick och småtaktade hela tiden liksom! sötaste, älskar hoppning ju!

allt gick bra, kom lite fel någon gång när jag inte riktigt kunde hålla kalle innan hindret men vi löste det tillsammans ändå. när vi kom upp i 90-höjd kom vi rätt alla gånger. så höjde upp räcket till 1meter och tog ett språng på det. kändes riktigt bra, kalle hoppade med mycket rygg och jag var bara alldeles lycklig.

det roligaste var sen när jag skulle bygga in dock, HAHAHA. jag kopplade loss tyglar och sadlade av kalle så han fick strosa runt i ridhuset medans jag byggde in. brukar göra så :) han brukar typ bara rulla sig och sen typ stå och glo. men idag stod jag och småfnissade åt honom. mer om det i nästa inlägg ;)

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: johanna

sv: eller hur! haha :)



okej, hittade du ngt fint? :)

2011-03-12 @ 23:16:21
URL: http://lizzajohanna.blogg.se/
Postat av: Jessica

Kul att det gick fint!



Sv; Haha ja, jag vet, länge ;) Hmm 4-5 om dagen, haha! Fast han får i princip bara när jag tränar honom för hand (vilket jag gör nästan varje dag, hihi)! Han gillar ju morötter!!!

2011-03-12 @ 23:52:17
URL: http://nordsvenskaoden.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0