full fart genom skogen!

åååh vad härligt det är att våren verkar vara på gång på riktigt! vi har visserligen haft ösregn i 2 dagar typ men idag visade termometern 6 plusgrader och det var uppehåll, underbart ! :)

kalle och jag tog därför tillfället i akt att rida ut i skogen i förmiddags! himla bra idé visade det sig...

det trista är att vissa delar i skogen, i början, är mindre kul just nu. det håller på att töa och är därför mest is! och på andra ställen i skogen är det massa snö kvar som är sådär blöt och jobbig. men när man väl tagit sig förbi det så är det bara alldeles perfekt!

snö och isfria grusvägar som är ordentligt uppmjukade av regnet och plusgraderna. UNDERBART! när jag bad kalle trava så blev det ingen lugn sakta trav utan det var trav med förlängt steg HELA tiden :P duktigaste fine kalle, vi kanske kan få till våra mellantraver snart hihi! för så som han längde i skogen idag var galet!  :)

det blev också en låååång galopp och kalle var så nöjd över att få sträcka ut. jag stod i lätt sits och bara lät honom galoppera så fort han ville. och fort gick det kan jag lova ;)

har fått sånt glädjerus nu, det spritter i hela kroppen! jag har verkligen längtat efter det här, att kunna galoppera i skogen igen!!

LYCKA!!!!


snart kanske vi får ha flughuva på igen, hihi!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: linnea

En jeansjacka och en beige, typ lite trenchcoat! Asbra nu när det blir vår på riktigt :D



ååh fusk! Vi har massor is kvar, Mest bara barmark på asfalt :P Inte såå mycket att hurra för. Men jag är glad att vi inte behöver hoppa över värsta snödrivorna längre iallafall :)

2011-03-13 @ 16:44:41
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Erika

De är helt underbart att våren är på väg. :)

Så härligt o komma ut o rida.

2011-03-13 @ 17:42:05
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Ja det borde finnas medicin för att komma igång med plugg! Kaffe blandat med något kanske kan få en motiverad nog? ;) haha.



Låter som en härlig tur! :) Jag brukar låta Tombola galoppa så fort han vill ibland men då blir det typ sken sen får jag knappt stopp ;) HAHA

2011-03-13 @ 19:39:23
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Elin

åå va härligt!! Skönt för han att få sträcka ut sig rnerdigt ordentligt! :)



SV: ja det ska bli såå skoj!

Hoppas att det går bra för er då! vilken klass?

2011-03-13 @ 20:52:57
URL: http://elinlagervall.blogg.se/
Postat av: Jessica

Härligt, låter som mitt ridpass häromdagen! Gjorde likadant idag, bara lät Oden rulla på i galoppen men idag gick det ovanligt lugnt och sakta :P



Sv; Vi hämtar hos en i Ör som vi har hämtat hos i flera år. Ok, hö? Trodde du gav ensilage/hösilage... Hämtar ni inte från samma ställe hela tiden?

2011-03-13 @ 21:30:13
URL: http://nordsvenskaoden.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Åh, vad mysigt det låter! :D Jag vill också rida i skogen. :)



Sv: Jag förstår det inte heller, känns himla onödigt faktiskt. ;)

Jag hade jättekul! :)

2011-03-13 @ 22:08:11
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0