FLUGTÄCKE.

jag har stora funderingar på att köpa ett flugtäcke till kalle :) men eftersom jag aldrig haft ett innan så vet jag inte vilka som är bra och vilka som är mindre bra...

det jag söker i flugtäcket är:

* smidigt; inte stora hängande täcken som är lätta att fastna med. kalle är en klumpeduns och vill inte behöva oroa mig för det.

* svalt; kalle är väldigt varm av sig på sommaren och om han blir varm av täcket är det ju inte så bra :P

* hals som kan sitta uppe utan grimma; om täcket har hals vill jag gärna att halsen ska kunna sitta uppe utan att ramla ner. kalle har aldrig grimma på sig i hagen nämligen. alternativt löstagbar hals så får han gå utan halsdel.

* tåligt; kalle är en täckesmarodör och har spräckt jag vet inte hur många täcken i bogen... :D

* bra pris; jag har inte råd att lägga en förmögenhet på det och har ingen lust eftersom kalle tidigare tagit sönder täcken första dagen :P då känns det inte okej att ha lagt tusenlappar på det ;)

sååå in med era tips! var kan jag hitta vettiga flugtäcken? börjes? hööks? kanske rentav ullared? vilka märken funkar? webshoppar? :)

IN MED TIPS !!!!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Måste troligtvis köpa ett åt Raski också.

Så får du bra tips, lägga gärna upp de på din blogg eller hojta till. :)



Håller själv på o letar.



Vill ha ett som är svalt, med hals och inte så stort så de hänger.

hon blir sönder biten av odjuren, o flugmedel hjälper inte. :/

2011-06-12 @ 11:17:32
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Olivia Gustavsson

jag vet inte riktigt, jag köper ju bara eksem täcke till mina hästar ;)



sv. jag var hos min kompis och sov över och då saknade jag dem lite, haha.

2011-06-12 @ 13:21:45
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Köp inte på Börjes, dom har fortfarande samma flugtäcke som jag beställde för typ 5år sedan och det var ingen bra passform. Turbos flugtäcke som han har nu är från Granngården och märket är Domani, även det är dålig passform, små i storlekarna framtill.

Jag skulle rekomendera från Hööks, dom brukar ju vara bra. :p

2011-06-12 @ 21:31:46
URL: http://annaakerman.bloggplatsen.se
Postat av: Kk

Bucas :)

2011-06-16 @ 14:40:31

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0