det bidde inte som jag tänkt mig.

gårdagens träning blev inte alls som jag hade tänkt mig. den blev faktiskt en riktig chock! jag red bort citrin till anläggningen och såg fram emot att rida lite.

och vi började jogga igång så småningom. citrin hade gas om han fick springa som han ville men när jag ville ha honom i en låg joggform så tog bränslet totaltslut. jag fick driva varje steg för att hålla honom framme. och gjorde jag minsta halvhalt tog han det som att få stanna. så det blev verkligen att RIDA!!!
jag själv var inte riktigt beredd på att behöva rida ihjäl mig för att få hästen att bara trava framåt och eftersom jag är lite halvsjuk (dunderförkyld, hostar, ev. feber) så rann till slut energin bara ur mig. vi satt och jobbade på en volt och försökte få citrin att gå fram och bjuda men i en låg form och jag bara kände mig fullkomligt spyfärdig.
galoppen jobbade jag lite i lätt sits för jag kände fortfarande att jag skulle spy vilken sekund som helst. därefter avbröt vi helt enkelt träningen. lite synd då han precis höll på att släppa igenom men jag hade helt enkelt ingen ork kvar. lille citronen tyckte också det var jobbigt :)
jag gick hem med citrin och släppte ut dom i hagen och gick sedan som i dvala i stallet och gjorde i ordning allt efter mig.
idag när jag vaknade var jag ÄNNU mer förkyld!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Emelie

Usch! Jag har varit förkyld i snart en månad.. Lite mitt fel som fortsätter att rida 2 hästar om dagen men ändå.. Det måste ju göras (a) haha

2011-06-02 @ 12:57:40
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Emelie

Krya på dig förresten!

2011-06-02 @ 12:57:59
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Isabel

Hej, det är verkligen drygt och vara sjuk. Krya på dig! :)

2011-06-02 @ 13:24:44
URL: http://isabeltrank.blogg.se/
Postat av: Camilla

Krya på dig!

2011-06-02 @ 13:35:38
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0