pinsamma händelser med hästar, del 2

kör en ompublicering igen... hoppas ni gillar dom ?!?!

dagens tema handlar om att jag tar upp ett tema som jag tycker är intressant. skriver mina åsikter om det och vill samtidigt ha ERA åsikter och erfarenheter! jag berättar om det jag upplevt och vill gärna höra vad ni varit med om också! :)

jaha, jag fortsätter på mina pinsamma händelser lite till då ;) denna gången är det också islänningen som är inblandad... :) hände väl mycket när man var ung och dum helt enkelt :P


lilla tvistur... alltid snäll och väluppfostrad?!

i alla fall. det var en vanlig sommardag. jag hade hämtat in tvistur från hagen och stod och gjorde i ordning honom för en ridtur. eftersom tvistur var så snäll och lydig hela tiden så hade jag honom lös i stallgången, precis som alla andra dagar. jag borstade och satte på benskydden. gick in i sadelkammaren och hämtade sadeln och sadlade honom. tvistur stod så snällt på sin plats. när jag gick in för att hämta tränset också så såg jag bara i ögonvrån hur tvistur tog sats och sprang ut genom stalldörren, som jag som vanligt hade öppen. och ut på grusvägen sprang han med sadel och benskydd men inget träns. och efter honom sprang jag med tränset i högsta hugg!

tvistur hade nämligen sett att två tjejer hade ridit förbi på sina hästar och han ville helt enkelt hälsa på dom :P när han kom fram till dom, de hade stannat när de hörde hovklappret mot gruset, så stannade han. jag sprang ikapp och var jättearg. de två tjejerna såg först väldigt förvånade ut, sen började de istället gapskratta. de skrattade så mycket så de nästan trillade av sina hästar :P och där stod jag högröd i ansiktet.

jag tog sedan tvistur i pannluggen och gick tillbaka med honom till stallet, och svor långa långa ramsor på vägen. tvistur var hellycklig och jag var arg som ett bi! :D

fortsätt gärna dela med er av era pinsamheter :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Camilla

hihi

2011-07-25 @ 11:25:03
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Erika

Lite smått pinsamt.. ;)

Men så här efteråt kan du ju skratta åt de. ;D

2011-07-25 @ 13:08:43
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: jenny

hahaha!

vad sägs om den gången dragkedjan gick sönder i min jacka mitt under ritten på en dressyrtävling..?

det var en klubbtävling och jag red i en sån där träningsoveralls-jacka som man hade på den tiden.



det var sjukt varmt i ridhuset så jag hade bara bh under, var väl en sådär 13 - 14 år och helt plötsligt så satt jag där på hästen och kände mig rätt naken inför domare och publik!

2011-07-25 @ 21:58:38
URL: http://jav.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0