en roligare boxvistelse?

har ni några tips för att hästen ska tycka det är liiiite mer spännande att stå inne i boxen? :) kalle har visserligen inte så många boxtimmar, speciellt inte nu. men i vinter om det är snöstorm och tokkallt så kommer han juu få stå inne lite mer. och kalle tycker som jag sag tidigare att det är såååå tråkigt att stå inne. så jag funderar på saker som kan liva upp det lite. hösilage får han redan i massor under stallperioden men ytterligare sysselsättning!

jag brukar också lägga in halm till honom att ha att pyssla med om han får tråkigt.

men har ni några fler tips? leksaker? pinnar att gnaga på? annat? :)

det står still med idéer i mitt huvud :o


sötkalle i vintras.
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Hänga upp en boll kanske ? :)

2011-07-21 @ 20:37:35
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Odie

När det är dags att kasta ut julgranen brukar vi binda ett snöre i roten och hänga den upp och ner i ett hörn av boxen. Det kan sysselsätta vår häst ganska länge. Och granar finns ju även om det inte är jul.

2011-07-21 @ 22:36:23
Postat av: Felicia - Stall Viggeby

Jätte fin häst har du! Ett tips är att testa ta ett par grenar av en gran och binda ihop och hänga upp, det brukar dom gilla! :)

2011-07-22 @ 23:35:39
URL: http://stallviggeby.blogg.se/
Postat av: Michaela

vi brukar hänga upp en eller två borstar i boxen, gärna hårda så de kan tugga på "spröten" länge!

2011-08-05 @ 09:38:56
URL: http://hagebytjejen.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0