traven funkar!!

ni som följt min blogg ett tag vet väl kanske vid det här laget att traven alltid varit vår svaga sida när vi tävlat dressyr :) nu när vi har en ny sadel, som PASSAR oss båda två, så funkar traven riktigt bra! det är ju ingen flashig megatrav men det är en vettig trav, ingen b-ponnytrav :D

jag tycker det är så sjukt härligt att kunna RIDA i denna sadeln, jag kommer åt och kan verkligen inverka. innan har jag inte kunnat det :o

däremot har det börjat strula i galoppen i stället hihi. galoppen har ju alltid varit vår starkaste grej, vårt säkra kort. så den har vi liksom inte ansträngt oss så mycket med just för att den funkat bra och traven varit det stora problemet... men nu måste jag börja jobba med galoppen igen. kalle vill gärna bestämma och galopperar mig ur sadeln hela tiden :) men det ska vi nog få ordning på tror jag :)

imorgon ska vi förhoppningsvis ha lite gymnastikhoppning - studs! :D

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: jenny

SV: Ja vi har åtta hästar så dom fyller upp hela stallet :)



Kul att traven börjar funka!

2011-01-30 @ 22:19:11
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

Åh vad kul! Förstår precis hur det känns när saker bara släpper! :)



SV; kommer att svara på det i ett inlägg senare, fler som undrar! :)) Det kommer att gå jättebra, kör på bara! :)

2011-01-31 @ 12:35:02
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: Elin

Skoj att traven funkar :) De kan ju va så att galoppen har "passat den anadra sadelen" så att han kanske bara behöver vänja sig lite vid den nya nu :)

2011-01-31 @ 15:50:40
URL: http://elinlagervall.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0