kaos kaos kaos.

ujujuj. jag och jeanetta trodde det var ett bra val att rida sent ikväll. det var det inte. först och främst var vi väldigt många i lilla ridhuset. dessutom så var det ingen som kunde ridhusreglerna heller :P eller jo en del kunde men en del kunde verkligen inte dom.

kalle studsade typ bort till ridhuset. blåsigt och kallt, det var festligt tyckte kalle :P

kalle blev tokig till en början. han gillar ju inte riktigt att möta andra hästar i trånga utrymmen och idag red folk praktiskt taget rakt in i honom! så han kastade sig iväg och hade sig. mindre roligt. till slut fick jag sitta och försöka hålla koll på var de som inte kunde reglerna var :o

jobbade mycket för att lossa kalle i bogen idag. red mycket öppnor i både trav och galopp. även sluta i galopp längs diagonalen. jobbade även en del med den förvända galoppen. funkade super idag!

för att lossa upp ytterligare red jag mycket på mindre volt idag i traven. både med kalle utåtställd och rättställd. han fick jobba och bära upp sig helt själv och han såg så nöjd ut så! han tycker ju att han är jättestark som bär upp hela sig själv. sötnöt är han!

jobbade också en del på 8volt och red "dåliga" skänkelvikningar med mycket tempo för att ytterligare stretcha igenom kroppen! får se hur han känns imorgon :)

jag är sjuuukt tävlingssugen nu hhi!

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: linnea

Man blir sååå glad av fint väder! Kan nästan förlåta vädret för att jag inte kunde åka till småland ;)



Hehe faan vad segt att hålla koll på alla andra.



2011-02-15 @ 22:42:48
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Camilla- Ridskola- Himmel eller Helvete?

Fy för fulla ridhus!

2011-02-15 @ 22:56:03
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Frida

Usch, jag har flera gånger funderat på vad vissa tänker på när de är i ett ridhus och inte kan reglerna/ visar hänsyn. Fattar dom inte att det kan vara farligt? :/



Sv: Ne, verkligen inte, fattar inte vad syftet är :( Vi tycker med både det är kul och givande och ingen våld behövs här heller :)



Haha som min ponny då, han tror nog fortfarande han är 5 ;)

2011-02-15 @ 23:54:52
URL: http://fritzzjavel.blogg.se/
Postat av: sussi

usch va jobbigt... man tycker folk borde kunna dem för sin egen skull :(

jo tack nog svor ja alltid, hehe... förstår att du kanske inte vill lägga så mkt ... :P

hehe... Malin å ja va det... vi sa att det måste va en utmaning med en sån häst för du har lix ett kinderägg där.. 3 överraskningar i en... han kan ju va så olika ridpass för ridpass lix... du vet aldrig va du rider på förrän du ridit färdigt typ hihi... charmigt å kul tyckte vi nog å väldigt väldigt personligt =)

2011-02-16 @ 10:43:11
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: jenny

ah, jag blir galen när folk inte kan bete sig i ridhus!

hur svårt är det att se sig för och visa lite hänsyn liksom..?

2011-02-16 @ 12:19:15
URL: http://jav.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Hehe joo! Idag tog jag ut mina ridskor & chaps att rida i ;P Hoppas du hittar kandaret du vill ha på GHS :)



HAHAHA, i stallet där jag står kan fan ingen ridhusreglerna verkar det som! Men jag säger alltid till om dom gör fel ;) En gång kom jag i trav på spåret & en tjej skrittade på lång tygel där, då sa jag med hög & tydlig röst "Skritt innanför spåret!" och en annan gång fick jag möte & eftersom jag red i vänstervarv skulle jag vara kvar på spåret & den andra skulle rida innanför.. då sa jag "Också håller vi till höger" .. ;) haha. Låter kanske drygt men folk måste ju lära sig på något sätt :O

2011-02-16 @ 14:38:37
URL: http://linneabrandt.blogspot.com

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0