det bidde inte som jag tänkt mig...

... men det bidde så jäkla bra :D

ikväll var tanken att jag skulle tömköra kallebus om det var tomt i lilla ridhuset. dock var vi 4st från vårt stall som skulle rida så jag fick ändra om i min planering så det fick bli ett barbackapass :)

vi skrittade till och med uppsuttet bort till anläggningen från stallet. ni som känner mig vet att jag sällan sitter på kalle till och från anläggningen. men idag var jag så illa tvungen för jag skulle inte kommit upp utan min stege :D men kalle skötte sig fint, han studsade bara en gång på vägen bort :)

i ridhuset jobbade vi väldigt länge i skritten först, kanske 20-25 minuter. gjorde skolor och förvända skolor, små volter rättställt och utåtställt. bakdelsvändningar och helt enkelt mjukade upp kalle ordentligt. dock var han väldigt mjuk redan så mitt jobb igår verkade ha gjort resultat. alla skolor gick och det gick att forma kalle precis hur som helst. HÄRLIGT!

jobbade likadant i traven sen, mycket på böjda spår för att riktigt mjuka upp. även galoppen blev på en mindre galopp där jag växlade mellan rättställd och utåtställd.

allt gick så jäkla bra idag, ett av våra bästa pass på riiiiktigt länge :) kalle var mjuk och härlig och arbetsam och bara väntade på mitt nästa kommando, precis som det ska vara!

jobbade honom i låg form på slutet och han fick verkligen jobba och bära upp sig själv. funkade super och både kalle och jag var så nöjda!

kändes toppen att kunna rida ett pass precis som vanligt, trots 3 hästar till i ridhuset, barbacka UTAN att kalle fick tokspel!

imorgon "firar" vi vår härliga känsla med en tur i skogen. det ser både kalle och jag fram emot :)


längtar efter grönt gräs och naken kalle.... :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Fredrika Källström

Åh vad kul att det gick så braa! :D



SV; Tack, haha! :) Vi har slagit ihop bloggarna till en, ja! Min andra finns kvar, men jag bloggar inte på den alls! :)



Kram!

2011-02-16 @ 22:10:15
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Hoppträningen gick ASBRA! :D Jag red faktiskt båda lektionerna då en var sjuk men ville att hennes häst skulle gå.. Så första lektionen red jag ett sto som är Tombolas raka motsats - het & springig ;P Kommer lägga upp film imorgon!



Tyvärr hann jag inte med att fråga om hon såg någon skillnad men jag ska fråga imorgon på jobbet ;P

2011-02-16 @ 22:40:40
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R Gs

jaa jag hade också den innan men ajg tyckte att den torkade alldeles för snabbt så jag gav upp xD

2011-02-16 @ 23:22:59
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Helena

Så mysigt med barbacka :D



Svar: Just nu är det 25,4 :S men det blir nog varmare i eftermiddag hoppas jag ;)

2011-02-17 @ 09:27:17
URL: http://travgalen.se
Postat av: Camilla- Ridskola- Himmel eller Helvete?

HÄRLIGT!!!

2011-02-17 @ 09:41:40
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Erika

Duktig du är som kan arbeta han så pass bra barbacka. :)



Jag tycker de är nyttigt o rida barbacka.

Man kommer åt hästen på ett annat sätt.

Men jag är så nojjig för o galoppera barbacka i ridhus/paddock.



Men ute går bra i skogen o så. :P

2011-02-17 @ 14:43:50
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: sonntags, en hästblogg

söt liten häst

2011-02-17 @ 22:13:38
URL: http://sonntags.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0