vett och etikett.

igår var jag ute på promenad med båda pållarna. ganci och jag utökade vår promenad och gick nu runt anläggningen och tillbaka, en runda på ungefär 20 minuter. ganci skötte sig super och brydde sig inte alls om alla bilar och att det var mörkt. hon gillade dock inte att få regnet i ansiktet :P

kallebusen och jag gick också en sväng. ibland undrar jag om det är han som har boxvila och inte ganci :P kalle var nämligen på tårna och fnös och hade sig. när vi mötte en från vårt stall på väg hem så blev kalle upprörd över att hon inte skulle följa med på vår tur och studsade rakt ut i mitten av vägen och ställde sig där. den mötande bilen stannade och lät oss passera (ovanligt! annars brukar de bränna förbi i full fart...) och den bilen som kom bakifrån precis samtidigt vågade inte köra förbi oss sen heller och låg bakom jättelänge tills jag helt enkelt fick stanna och vinka fram ;) men jag är glad att kalle är som han är just för att han kan "uppfostra" bilisterna lite. igår lärde kalle två bilister en läxa och nästa gång kanske han lär en ytterligare. det behövs!

kör det mycket bilar där ni rider också? saktar de ner? många saktar ner men det finns också många som 50 går väldigt mycket fortare för... jag ska inte behöva gå ut och ställa mig framför bilen så de måste tvärnita för att de ska sakta ner... !


jaaaaa, jag saknar sommaren.
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Beror lite på tid man rider.

Men visst möter vi bilar, men vissa är ju som sagt inte kloka i huvudet. :/



Dom blåser förbi.

O visa är snälla o kör lugnt förbi. :)

2011-12-13 @ 13:38:13
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: E L I N

SV: de va bra :)ite knäppa fötter, 38 passade bra dock är jag osäker på om jag kommer kunna ha ett par tjocka mysiga strumpor i, och 38 va liite för stort i hälen.. så testade ett par 39 o det var som att sätta ner foten i ett hav :p

När jag gick i dem var de sköna varma osåå :)

dck lite glappiga i hälen. Men vattentäta och varma :D

2011-12-13 @ 15:47:02
URL: http://elinlagervall.blogg.se/
Postat av: Emma

Här är alla så vana vid att travhästarna inte bryr sig, så här gasar alla förbi som om hästen aldrig skulle kunna reagera... jag som pga en kompis olycka med lastbil och häst när jag var liten är livrädd för att möta traktorer och lastbilar tycker att det är riktigt obehagligt när de kommer susande, dock har jag snälla hästar som verkligen inte rör en min. Men samtidigt vet man ju aldrig, de kan ju bli rädda för någonting annat och hoppa ut i vägen för det!

2011-12-14 @ 09:49:40
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag rider ofta på en krokig landsväg där det åker ganska mycket bilar. För det första förstår jag inte hur vissa vågar gasa så på den slingriga vägen! Och vissa som inte saktar ner för hästarna. De flesta gör det dock.

Men det borde ingå i körkortsutbildningen hur man passerar en häst. Även om den ser ut att gå snällt på sidan, så är den ju levande och KAN hoppa ut i vägen. Förstår bilföraren att både han och ekipaget kan skada sig då! Det tror jag inte att så många gör. KÄnns som många jävlas och tänker att "har dom hästen på vägen så ska den fan inte vara rädd".

2011-12-14 @ 10:31:00

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0