året som gick - JULI

ljuva sommar !

* jag var och provred en häst att ha på foder. en 5årig valack, som tyvärr var alldeles för liten och vi klickade inte alls...

* kalle fick ett cellskräcksanfall i transporten direkt när vi lastat och låg mot sidoväggarna och bara sparkade och sprattlade. till slut lyckades vi få ut honom, tur sussi var med för jag blev alldeles lamslagen när jag såg paniken i kalles ögon...

* vi var på lokal dressyrtävling och red LA:3 samt debut i LA:4 (samma dag som kalles cellskräcksanfall...). kalle hade panik på insekterna och var ganska mör efter morgonens händelse i transporten men vi red ihop 63 resp 60 procent i alla fall och jag var så nöjd.


* kalle rymde när jag skulle släppa upp han och hans kompis till sommarhagen. men rymningsförsöket misslyckades för när kalle väl hade rymt ut från stallet visste han inte vad han skulle göra och gick mest runt på stallplanen och såg förvirrad ut med grimskaftet slängt över halsen. när han sedan ruskade på huvudet så grimskaftet trillade ner så vågade han inte röra sig alls av rädsla för den livsfarliga ormen som hängde ner under hakan på honom... :P

* jag råååkade shoppa en del hästsaker, bara så där.


* kalle började med ett nytt bus när jag tog han och hans kompis från sommarhagen. jag släppte alltid honom i stalldörren så han fick gå själv sista biten in i sin box, men nya buset gick ut på att gå in i FEL box ;)

* jag red barbacka på jessicas nordsvensk oden.


* min systerdotter hanna red kalle i skogen. kalle skötte sig perfekt och hanna satte lättridningen nästan direkt.


* vi tävlade LB:3 och LA:3 med ett inte jättelyckat esultat då kalle hoppade över bajshögar mitt i programmet...
vi red i alla fall ihop 62 resp 58 procent.



bloglovin

Tankar & Åsikter

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0