tävlingsplaner hösten 2010

nu ska jag försöka sammanställa de resterande tävlingarna för terminen...

som det ser ut nu så kommer vi rida vår sista lokala dressyr för hösten nu i september. om vi inte får för oss att åka iväg lååångt på tävling. men då får jag hitta nån annan som kör för då vill inte jim följa med ;)

så våra planer ser ut såhär:

26 september lokal dressyr, växjö ridklubb. LB:3 ELLER LA:3 (de har ingen uppstallning så kommer bara ta en klass...)

10 oktober klubbhoppning, växjöortens fältrittklubb (anläggningen precis vid kalles stall). blir nog att vi hoppar 60 och 70 cm som lite mjukstart för att båda ska känna sig säkra!

24 oktober klubbdressyr, växjöortens fältrittklubb. vet inte vilka klasser de kommer ha men vi kommer väl ta den svåraste :D

7 november klubbhoppning, växjöortens fältrittklubb. kommer hoppa 70 och 80 cm om det gick bra förra klubbhoppningen.

(13 november lokal hoppning, växjöortens fältrittklubb. vet inte om vi ska vara med, förra året stannade vi ut oss på första hindret... men om vi känner oss redo så blir det i så fall 90cm.)

28 november klubbdressyr, växjöortens fältrittklubb. vet inte vilka klasser de kommer ha här heller men rider väl den svåraste :)

19 december klubbhoppning, växjöortens fältrittklubb. om det gick bra förra klubbhoppningen (och den eventuella lokala hoppningen) så hoppar vi 80 och 90cm)

många tävlingar på gång, och en hel del hoppning för kallebus skull :) mestadels på klubbnivå också och de flesta på hemmaplan, utom den lokala dressyren vi börjar med. smidigt, smidigt!!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Hihi, ja ;)



Jag vet!, sjukt, ena stunden är det gassande sol, andra stunden öser regnet ner ;o

2010-09-15 @ 06:52:42
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Erika

Härligt med alla tävlingarna. :)

Ska bli spännande o följa hur träning, tävlimg m.m. går :)



Sv; Haha jo det slår nästan aldrig fel att jag hittar några som fastna vid mig.

och de ska kramas och man får inte åka hem, o dom vill inte åka hem.



Men samtidigt blir man ju glad av deras fina komplimanger.

2010-09-15 @ 08:52:26
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Vinn Schockemöhle schabrak på bloggen!

Gud va kul med massor utav tävlingar :D



SV: ja sjukt kul med hoppträning, och det gick så jäkla bra också!

Vi hade en clinic med henne engång på ridskolan för sjuuuukt länge sedan. Så minns jag att hon berättade det. Eller jag minns inte exakt vilken gångart. Men jag minns att det inte var trav eller galopp, utan att hon hade ramlat av i skritt eller när hon hade gjort halt. Och hon sa att "det är därför jag inte blev dressyrryttare". Det var tydligen hennes första och enda dressyrtävling. :P



2010-09-15 @ 09:14:01
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0