suck suck suck.

jag vill inte behöva läsa sånt här :( VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK?!?!!?

Misstänkt djurplågeri mot hästar

Efter att tre hästar hos Köpings Ridklubb nattetid fått sårskador kring könsorganen misstänker klubben att okända personer har attackerat och skadat hästarna.

Attackerna har skett under de senaste tre veckorna. Det började med ett sto som fick skärskador som måste sys, det andra fallet var en valack och nyligen upptäcktes att ytterligare ett sto attackerats. Skadorna har tillkommit när hästarna gått i hagen och det finns inget som talar för att hästarna har kunnat skada sig själva. Händelserna är polisanmälda skriver Magazin24.

artikeln kommer från tidningen ridsports hemsida

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Helena

Fy fan vad hemskt! Jag vet då vad de borde få för straff!



Jo, verkligen :) fast jag föredrar ändå att köra min egen, även om jag har större vinstchans med andras :)

2010-09-07 @ 15:17:00
URL: http://travgalen.se
Postat av: Erika

Det är hemskt att folk kan göra så i mot djur.

Har hört så mycket om såna där som skadar hästar.

Varför vad får dom ut av de undrar man ju.

Och ett fängelse straff är inte lindrigt nod!

Tyvärr!



Sv; I bland följer jag mitt schema jag lägger upp för hästarna.

Men ibland inte, de kan ibland vara svårt o följa till 100% just för att man kan vakna o känna att man inte är på humör för just dennna sak idag osv.

men försöker hålla schemat att dom ska röra på sig, sen är de inte alltid de blir skogen som de står i schemat.

kan bli paddocken, men då brukar jag försöka ändra lite.



står de paddocken på torsdagen, jag rider i paddocken på tisdagen fast jag egentligen skulle rida ut.

byter jag o rider ut torsdagen, o sätter mig inte i paddocken då. :)

rätt bra o lägga upp schema just för då ser man lite hur mycket hästen går.

samt att man kan planera sin dag, om man jobbar, plugga eller vill umgås med familj/vänner.

då vet man ungefär hur länge man är i stallet :)

2010-09-07 @ 16:21:27
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Vinn ett Schockemöhle schabrak på bloggen!

usch, så himla trist när sånt händer!!

SV: Det är bara en enkel allroundsadel. inge märke. Köpte den för att ha den en period för att sedan köpa en hoppsadel.

2010-09-07 @ 17:02:06
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0