PRESTIGE-SADEL!

ååååh jag blir tokig. jag har fått rådet att prova en prestige-sadel (dressyr) på kalle då de borde passa honom väldigt bra! med tanke på hur han är uppbyggd. och samtidigt även uppfyller kraven JAG har som ryttare på sadel :)

meeeen tror ni jag hittar någon? NEJ! jag ska fråga mina sista hästintresserade bekanta. men det ser inte så lovande ut...



vill ju inte heller köpa en på chans på blocket typ. för det kan ju faktiskt vara så att de inte passar alls... suck, suck!

någon här som har/har haft en prestige-sadel? dressyrsadel menar jag ju då :) vad hade ni den på för häst isf? :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R Gs

vi ska dit på torsdagen (:

ni då ?

2010-09-01 @ 08:16:02
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Madde

Har du kollat i ridsportbutiken nere i stan? dom har ju MASSOR! dom har säkert 100 sadlar i lager, vill du ha hjälp så säg till! :) Madde - citrin medryttare

2010-09-01 @ 10:48:57
Postat av: fridan

svar till MADDE: jag har inte kollat där! jag är ju aldrig inåt stan men funderar på att ringa dom och höra... vill inte åka dit i "onödan" haha :) är du bra på att prova ut sadlar? jag har ju provat ut en del ensam, men nu har vi kört fast. hittar ingenting som passar!

2010-09-01 @ 17:36:09
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag var där i förra veckan med en annan kompis som också är på jakt efter sadel. vi såg iaf 2 prestige där.. kommer dock inte ihåg modell på nån av dom.. Bra o bra, har ju jobbat i ridsportbutik i 4 år och haft 10 hästar själv o hitta sadlar till så helt bakom är jag ju inte :p Vet dock inte hur det är med provning av deras sadlar, antar att man betalar vad dom kostar och tar hem den på öppet köp?

2010-09-01 @ 17:57:58
Postat av: fridan

till Madde: då har du nog lite mer koll än mig! :D så många hästar har jag inté provat ut sadlar till, haha!



okej du såg prestigesadlar där? jag vet inte alls vilken modell, har bara fått tipset att testa prestige :D



men om de inte ändrat så får man låna hem sadlar därifrån. man får väl ge dom sitt nummer och sådär bara, och sen hem och prova :) och så skriver de säkert upp vilken sadel man lånar hem.

2010-09-01 @ 18:48:42
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

Jag har en prestige modena och jag älskar den!

Figge har en ganska speciell rygg med mycket manke samt kräver en sadel som är bra uppbyggd bak :)

2010-09-01 @ 18:52:39
URL: http://oonthebit.blogg.se/
Postat av: Anonym

jo såg iaf 2 prestige där.. men vi var inte alls ute efter prestige så det är möjligt där hängde fler..



Som sagt hojta om du vill ha sällskap o hjälp när du åker dit så hänger jag med :) kan hjälpa dig o se så att dom inte ligger katastrofalt också sen. Jag är absolut ingen sadelutprovare, men lite hum har jag ;)



En annan kompis sa att man lånar hem sadlarna utan att betala dom och typ lämnar sitt namn så det verkar stämma ja, gud vad godtrogna dom måste vara, ingen som blåser dom? :p

2010-09-02 @ 20:17:22

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0