något måste vara fel...

... på den hunden... en hund ger sig inte på att sikta på att döda en häst sådär... liksom, sikta på strupen? njaaa, något står inte rätt till!!

Hund attackerade hästar

En lösspringande hund attackerade på söndagseftermiddagen tre hästar under ryttare och bet först en häst i ena benet och därefter en annan häst i strupen.

Händelsen inträffade i södra backen i Storstenshöjden när blandrashunden plötsligt rusade fram mot hästarna och högg en häst i ena bakbenet. Hästen blev vettskrämd, ryttaren föll av och hästen sprang in i skogen. Då hoppade hunden i stället upp och bet sig fast i strupen på en annan häst skriver Nerikes Allehanda.

- Jag steg av och sparkade mot hundens huvud för att få den att släppa. Sedan tog jag tag i dess halsband för att få den att lugna ned sig, säger ryttaren på den attackerade hästen till tidningen.

Efter en stund kom paret som ägde hunden ut från skogen intill backen. Den kvinnliga ägaren kunde inte förstå att hunden kunde göra som den gjorde. Polis kallades till platsen för att ta emot en anmälan och en veterinär kom och gav hästarna lugnande medel innan de djupa såren kunde sys.

artikeln är från tidningen ridsports hemsida (länkningen funkade inte just nu ... )

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Jeanetta

Usch :o fast vissa hundar är helt störda.. En gång när jag och brosan var ute med min förra hund i hanaslöv så sprang en jakthund ikapp och försökte ha ihjäl sunny :O så vi var tvungna att lyfta upp henne i famnen och hon vägde iallafall 25kilo :S

2010-09-20 @ 16:49:48
URL: http://jeanetta.blogg.se/
Postat av: Erika

Usch vad hemskt. :(

något fel på hunden, inte normalt att den går till anfall så.



Har själv två hundar, som fått tidigare varit med till stallet och aldrig att dom gett sig på hästarna eller ens haft tanke.

Dom flyttar på sig när hästarna kommer o hålla sig på avstånd.

2010-09-20 @ 19:02:28
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

sv: Tack :D

Jag gör dem i Photoshop CS5 (:

2010-09-20 @ 20:44:52
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

UrsH! Fy vad hemskt! Jag skulle få panik :o

2010-09-20 @ 20:45:49
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Jaa, hade inte Jenny tyckt hon var lustig i munnen så hade det ju varit jag som gjort något grovt jävla fel :P Tickans fd medryttare red henne i söndags med, fast på ett annat bett & bara rakt fram men hon tyckte också att hon kändes märklig.. stum liksom, & det är hon inte annars..



Nja jag tyckte sadeln gled omkring lite & la sig lite långt fram o tryckte, men den tryckte tydligen inte :)



Usch vad hemskt, men ibland får ju hundarna sånna knäppar :S vår förra golden flög helt oprovocerat på en annan hund en gång, som hon dessutom lekt med tidigare.. det hände bara den gången & aldrig igen, helmärkligt :S (den andra hunden blev inte skadad)

2010-09-20 @ 21:10:50
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: linnea

Min syster kollade krubban för att han slutade äta. Då gick han ut :P jag stod en bit bort när min syrra ropar LIIIIINNEEEA och kommer ut efter Wille och håller honom i svansen XD liiiite komiskt bara :P han gick bara jättekort då :P



Gött att de inte skrev kamphund! Olyckor kan ju alltid hända med djur. Haha tom Wille kan ju smita ur stallet så nu tror jag på vad som.

2010-09-20 @ 22:47:55
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

Men oj, usch vad hemskt.

Vet att man kanske inte ska skriva så men ändå stackars kvinnan med hunden, för det lätt som om hon inte alls hade varit med om att den gjort sådant tidigare och antar att hon har svårt för sin egen hund nu. Självklart även synd om hästarna men tänker både som hund ägaren och hästägaren. Jobbigt för båda!

2010-09-22 @ 16:42:20
URL: http://oonthebit.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0