den högsta vinsten igår!!

först måste jag säga att filmen från LA3an kommer först imorgon eller onsdag, för pappa som filmat är inte hemma :)

men jag måste ju bara berätta att den högsta vinsten igår var när vi skulle åka hem!

första året var kalle väldigt lättlastad, gick bara rakt in! men efter en lite småtråkig lastning så började han konstra och ville inte gå in längre. och så har han varit sedan dess (ungefär 2 år).


jag brummar med transport förra året :P

så på sistone har vi fått ha en lina bakom, men när man har linan så går han rakt in, man behöver inte nudda honom med linan.

fast igår när vi skulle åka hem från tävlingen så knäppte vi dit linan som vanligt och jag började gå upp på rampen med kalle och han gick upp med båda frambenen (som han brukar göra, sen stannar han eller backar tills man har linan bakom). men han stannade inte!! han bara gick rakt in och jag tänkte "oj, jim måste ha varit snabb med linan". men när kalle är inne så vänder jag mig om och kollar på jim och ser att han fortfarande står och försöker trassla upp linan! så kalle har alltså gått rakt in UTAN linan!!!

JAG ÄR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GLAD!!! DETTA VAR DEN ALLRA HÖGSTA VINSTEN FÖR OSS!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: linnea

Åh kul!!!

Hoppas allt är ba med er! :) Jag är bara liiite efter.

2010-09-13 @ 21:08:01
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: N

sv: hihi, det vill jag också ha :D blackie med, fast han vet det bara inte ;) han är skiträdd för klippmaskiner, dock så får han jättemkt päls + att han svettas mer än normala hästar gör. kanske har med hans damp att göra ;)

2010-09-13 @ 21:10:39
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh nu blev jag alldeles rörd när jag läste detta!

Finaste Kalle!!!! Och ni va så fina på tävlingen!!!!

Grattis till fina resultat, du ska vara jäte nöjd!

2010-09-13 @ 22:58:20
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Duktig häst!! Det är så skönt när allt sånt där blir bättre!! :)

2010-09-14 @ 13:36:00
URL: http://cathie.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0