häst skjuten! idiotjävlar :(

usch nu är jag riktigt arg!! det blir bara värre och värre när man läser på tidningen ridsports hemsida!! och nu det senaste hände inte långt ifrån där vi bor! usch, snälla, hoppas de hittar den som är skyldig för denne person behöver verkligen hjälp. för man skjuter inte på en häst bara sådär!!

Häst skjuten i halsen

Ett 9-årigt sto blev på onsdagen beskjutet i en hage i Ljungby. En kula från ett luftvapen satt kvar på den ena sidan av hästens hals och fick tas bort av veterinär.

Ett annat skott träffade i bröstkorgen, på hästens andra sida, men den kulan satt inte kvar.

Veterinären kontrollerade hästen även på torsdagen, då den efter omständigheterna mådde bra skriver Smålandsposten.

- När den första kulan träffade måste hästen ha sprungit i väg. Personen har därmed dröjt sig kvar tills hästen lugnat ned sig och då skjutit ytterligare ett skott. Det här är riktigt utstuderat, säger veterinären till tidningen.

Enligt veterinären kommer hästen inte att få några bestående men av beskjutningen. Händelsen är polisanmäld som djurplågeri.

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: lucke

Hejsan, vad göres? :)

2010-10-01 @ 15:15:12
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Men vad hemstk!!!! :( Vad arg och ledsen man blir...



Det tipset jag fick var att rida snett igenom i galopp sluta, och ha ytterskänkeln kvar längre bak under hela slutan. Sen när jag ska byta, så lägger till den nya ytterskänkeln bak lite extra hårt i början, men håller även kvar gamla ytte (dvs båda skänklarna bak i själva bytet) Och det verkar faktiskt fungera riktigt bra på Moses.

Han har inte ens kunnat byta över bom, och nu (om du såg det på min video) så byter han galopp över bom utan problem i båda varven :)

2010-10-01 @ 15:19:50
URL: http://cathie.se
Postat av: Fia

Usch!



sv: Han är melas killkanin :)

2010-10-01 @ 15:24:27
URL: http://fiasandstrom.blogg.se/
Postat av: Mirela

Hej skitfin blogg har du grymt snygg!



Checka in DEDE! Han är helt obeskrivlig!



Dede är den finasde killen i bloggvärlden!

(Han kan inte ens längre ha bilder för alla tjejer är helt förälskad i han o stalkar honom till fotbollsmatcherna)



Otroligt VACKER kille med otroliga KÄRLEKSTEXTER!!!!!

Helt obeskrivlig!!!



www.dedeprivat.blogg.se

www.dedeprivat.blogg.se



Kika även in min nya modeblogg!



Mirela

www.mirelamode.blogg.se

2010-10-01 @ 15:24:45
URL: http://mirelamode.blogg.se/
Postat av: Erika

Men herregud det är läskigt o läsa sånt här.

Just för man tror inte så om folk, men de finns folk till allt.

Usch vet inte vad jag skulle göra om samma sak hände min häst. :/



Skulle väl aldrig våga ha henne ute mera eller nått.

Man måste ju ha sina hästar i hagen, utan att dom blir skadade av någon människa. :/

suck!



Sv; Haha, kommer nog byta header + desgin tills jag hittar en jag gillar ;P

så bli inte förvånad. haha

2010-10-01 @ 19:39:10
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: linnea

Fy fan! läste om det på någon annan blogg med. Hur FAAAAN kan man vara så jävla dum i huvudet?! Man blir ju galen på skiten!



Gamla islänningen fåår jäääättelång päls, framförallt typ på magen :P



2010-10-01 @ 22:12:18
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: jenny

fy fan vilka sjuka jävlar!!!

2010-10-03 @ 21:23:55
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0