för att jag inte har något bättre för mig...

... så blir det ett till hästtest :P

Skriv om hästen som du fördriver mest tid med!

Namn:
Kaloescha

Smeknamn:
Kalle, Kalleman, Kallebus, Fining osv osv.

Ålder: 
18 år

Kön:
Valack

Ras:
KWPN (holländskt halvblod)

Mankhöjd:
168 cm hög är han!

Färg:
Mörkbrun med bläs och vit underläpp, 4 vita helstrumpor och vita fläckar på magen

Träning

Tränar Hoppning
Ja, fast det var ett tag sen nu. Tränar för Oleg Stefanov

Tränar Dressyr
Ja, för Lisa Hjertonsson och ibland för Sara Engström

Tränar NH
Nej, det kan jag inte säga att vi gör :)

Tränar för instruktör
Ja (se ovan)

Utrustning

Rids med martingal

Nej, aldrig. Men har en som jag inte testat :P

Rids med snodd
Nej, aldrig.

Annan hjälptygel
Nej, aldrig

Benskydd
vid uteritt och hoppning: senskydd och boots fram och kotskydd bak

Benlindor
Ja, oftast vid dressyr :) om jag inte är slö och tar benskydd haha!

Sadelpadd
Fårskinnspadd på hoppsadeln för att dämpa tryck vid landning. Dressyrsadel har vi ju inte ens nån eftersom ingen verkar passar........... (suck)

Vanlig bett
Ja, har vanliga tredelade på honom med fasta och rörliga ringar

Bettlöst träns
Nej, men skulle vilja prova :)

Pullargrimma
Ja, på hopptränset

Aachen grimma
Ja, på dressyrtränset

Remont
Nej, men funderat på att prova!

Engelsk
Nej

Hoppsadel
Japp det har vi :)

Dressyrsadel
provat 30-35 sadlar men ingen passar... :(

Allroundsadel
Nej tack :)

Islandssadel
Nej :P

Barbacka
Ja, det blir det ibland. Myyys!

Rids med sporrar
Ja, i stort sett alltid i dressyren

Rids med spö
Nej, är ganska spörädd.

Kan skänkelvikning
Japp!

Kan bak/framdelsvänding
Japp!

Kan öppna/sluta
Japp!

Kan galoppombyte
Ja, fast bytena blir stoooora :D

Ökad trav
Í hoppsadeln vill lättridning: JA! Men inte i någon dressyrsadel för han känner sig låst.

Ökad galopp
Ja

Fattar alltid rätt galopp 
Ja, annars har jag gjort en dålig otydlig fattning 

Kan passage
Påbörjat vid tömkörning

Kan piruett
Ja, på god väg. Vi har övat på det på träningarna :)

Kan hoppa över 1 m
Ja, lätt!

Kan hoppa över 1 m med ryttare
Ja, lätt! Men helst inte för högt med mig haha :D

Är tävlad lokalt eller högre 
Japp, i både hoppning och dressyr

Skulle klara av ett L:B dressyrprogram
Ja, vi tävlar ju LA sååå... och siktar på MSV ;)

Går i form
Ja, vid bra ridning!

Arbetar bra under sig
Ja, vid bra ridning!

Är lätt att arbeta med
Verkligen! Otroligt arbetsvillig och snäll från marken med!

Övrigt

Tolkat?
Haha, nej det hade nog inte gått så bra då han är mycket bakskygg :)

Löshoppat?
Japp! Och han älskar det

Longerat?
Ja, men inte så ofta för han tycker inte det är så stimulerande :)

Kört?
Räknas tömkört? Annars nej :)

Badat?
Nej :'(


charmknutte :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Tove

SV: Kul :) Blir ev. en pay and jump 20 november annars vår klubbtävling den 12 december men är ju väldigt lång tid kvar :P

2010-10-25 @ 15:41:35
URL: http://londoninmyheart.blogg.se/
Postat av: Emelie - TÄVLA OM GBG HORSE SHOW BILJETTER!

sv: ja filmen kom ut nu under 2010 =) jag hittade den på swesub.tv



Nä, om hon var drogad sitter det inte i. Men förmodligen var hon lugn pga nytt ställe, nya människor, nya hästar osv. Men jag märkte av tendenser redan från början, fast jag trodde det var test, så blev det värre och värre och jag antog att vi helt enkelt inte passade för varandra. För den personen jag köpte henne av har jag känt i hela mitt liv, så jag litade på henne (hon driver ridskola + ridlägerverksamhet) men nej, hon visade sig vara en helt annan person =)

2010-10-25 @ 16:11:26
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Matilda

först tänkte jag ta testet, sen insåg jag att det skulle bli nej på det mesta haha



härligt med en sommarbild :)

2010-10-25 @ 16:32:53
URL: http://qtiilda.blogg.se/
Postat av: johanna

roligt test :D

ska oxå göra det nu :D länkar till din blogg att jag hittade det här ;D

2010-10-26 @ 18:47:26
URL: http://miioominmiioo.blogg.se/
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R Gs

jag snor denna ;)

2010-10-26 @ 20:37:19
URL: http://s94356.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0