dagens tema: MIN FÖRSTA TÄVLING!

dagens tema handlar om att jag tar upp ett tema som jag tycker är intressant. skriver mina åsikter om det och vill samtidigt ha ERA åsikter och erfarenheter! jag berättar om det jag upplevt och vill gärna höra vad ni varit med om också! :)

ompublicerar ett inlägg igen!

jag gillar att vara nostalgisk och nu föll lotten på er första tävling. minns ni den? gick det bra eller dåligt? :D

jag minns min första tävling jätteväl. jag hade ridit ungefär 1 år på ridskolan och var medryttare på en shetlandsponny. i stallet stod även en föredetta travare. och vi brukade rida ihop med en tjej med ett gotlandsruss. plötsligt kom vi på idén att anordna en tävling! och så blev det. vi förberedde i säkert flera månaders tid. vi snickrade hinderstöd, målade bommar (som var björkar som vi skalat av barken på) och bestämde vad vi skulle ha för klasser.

Klasserna var:
Lätt hoppning  (typ max 40cm)
Svår hoppning (typ max 70cm)
Trav (för att ägaren till travhästen ville det...)

när dagen kom så hade vi alla klätt oss i våra finaste ridkläder. jag hade en rutig skjorta, tjejen med travhäst hade en vit skjorta. haha. vi hade till och med en DOMARE i form av travhästägarens farmor.

vi var hela 4 deltagare. jag och en till på shettisen, tjejen på travaren och så tjejen med russet. travklassen vanns av tjejen med den föredetta travaren. det gick ut på att trava rakt fram en viss sträcka fortast, som en kapplöpning helt enkelt.


lessy, shetlandsponnyn :)

i lätta hoppningen startade jag och den andra tjejen på shettisen. jag vann klassen trots 2 stopp på första hindret :) första hindret hade nämligen höbalar som hinderstöd som lillhästen hellre ville äta på :P

min första lite mer riktiga tävling var en blåbärshoppning. jag red en ponny som hette madonna. jag hade aldrig ridit den ponnyn innan men ville ändå vara med och tävla så då fick det bli på madonna för hon var den enda som var ledig. min storasyster hjälpte mig och vi hade snygga blåa lindor med padd på alla benen för att riktigt matcha just BLÅBÄRshoppning :P vi startade i 50cm och det gick felfritt och snabbt. har tyvärr ingen bild på madonna, men det var en mörkgrå c-ponny som ridskolan lånade!

min första dressyrtävling bestod av skritt och trav. jag red en ridskoleponny som hette mistral, som jag även blev skötare på senare. han var hur slö som helst och jag fick knappt ett enda travsteg. det gick med andra ord inte speciellt bra alls!


mistral och jag :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Tove

Mysigt med gamla minnen :)

SV: Ja, en tjej brukar komma ut ungefär en gång i veckan och massera 2-3 hästar varje gång.

2010-10-27 @ 18:55:15
URL: http://londoninmyheart.blogg.se/
Postat av: johanna

sv: tack så mkt :D riktigt glad ;D

2010-10-27 @ 18:58:57
URL: http://miioominmiioo.blogg.se/
Postat av: Erika

Minns min första tävling, de var hoppning.

Åh fy de gick riktigt jävla dåligt. ;) fy fasen.



Hade en så svår riden häst.

Hade gått som en klocka hemma, men vi hade inte hoppat så högt.

Men på tävlingen gick fram hoppningen perfekt.

Jag var säker, han var lugn o så.



Inne på banan när han fick lämna sin kompis utanför.

Blev han as stressad små stegra, och drog som ett as.

As svårt o kontrollera, fy de var pinsamt. ;)



Dock vår andra hopptävling.

Där gick han felfritt i båda klasserna, o var lugn o jätte fin :) o tredje var dressyr, där kom vi på första plats så. :)

2010-10-27 @ 20:44:11
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Lovisa

sv; hihi ja :D



okej, men ska du köpa honom? :)



ååh vad kul med första tävlingen! hihi :D

2010-10-27 @ 20:45:36
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: Fia

Kommer ihåg min första tävling :) Det var på ett ridläger och jag kom på delad femteplats, av sex :P



Andra tävlingen var lite mer som "riktig" tävling. En blåbärshoppning på 40cm. Jag red ett new forest sto som sprang som attan och fick ett nedslag. Kommer ihåg att före sista svängen hörde jag min ridlärare som skrek "sakta ner!" Haha :)



sv: Tack! Han är så mysig när man kliar honom bakom örat för då ska han klia tillbaka :)

2010-10-27 @ 21:17:31
URL: http://fiasandstrom.blogg.se/
Postat av: hanna :)

vad gulligt, speciellt det där med att shettisen hellre ville äta på höbalen än att hoppa x)

2010-11-01 @ 13:55:00
URL: http://hannabresellss.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0