vill inte läsa sånt här alltså...

usch, blir så ledsen när jag läser om sånt här :/

artikeln kommer från sveriges radios hemsida

Timmerbil körde på ryttare och häst

I förra veckan inträffade en olycka där en ryttare till häst blev påkörd av en timmerlastbil i Torsås-takten

Kvinnan som red föll av hästen och klarade sig med en lätt hjärnskakning men hästen skadades så illa att den senare fick avlivas.

Många yrkeschafförer är dåliga på att ta hänsyn till ryttare längs vägen, det menar nu systern till kvinnan som blev påkörd.

Marinas Claesson syster var ute och red på en 70- väg när timmerlastbilen kom körande. Hästen som annars var trafiksäker och lugn blev skrämd och svängde ut med bakdelen mot lastbilen som då körde på hästen. Marinas syster flög av och hästen alltså fick dödliga skador.

(stör mig också på språket på vissa ställen i inlägget, konstiga meningar säger språkpolisen frida :P )

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Ja det är verkligen skitkul i Boda Borg :D vi ska nog åka dit en gång till innan jul för vi fick fribiljetter när vi var där!



skulle dock rekommendera knäskydd ;p haha



Håller med om att vissa meningar var sjukt konstiga formulerade.. men fy vad hemskt :S ska man inte kunna rida på vägarna längre?!

2010-11-21 @ 13:59:36
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Fredrika Källström

språkpolisen freddi instämmer - tror jag ska haffa dom! :O



förjävligt också, det som står i artikeln. hästar är inga fordon, vilket vissa tycks tro.. :/

2010-11-21 @ 20:43:28
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: emily

fyfan vad hemskt. (mannen som kunde talar med hästar, flaschar förbi ögonen) Jag är faktiskt riktigt rädd när vi möter lastbilar, maskiner och andra stora saker när jag är ute. Blidde är rädd för dem och kan explodera och sticka ut i vägen så därför brukar jag alltid även om man kanske inte ska, mana på till högra gångart till närmsta avtagsväg eller lämplig yta där de går att stå utan att vara precis brevid.

2010-11-21 @ 21:44:44
URL: http://emiiily.blogspot.com
Postat av: hanna

fan vad hemskt! :O

man är riktigt dum om man inte fattar att hästen kan bli rädd!

2010-11-24 @ 08:17:31
URL: http://hannabresellss.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0