nu får jag lära mig igen!

åh, gårdagens ridpass blev ett jobbigt ridpass för min del. jag red i stort sett hela ridpasset utan stigbyglar nämligen! nu när jag inte har någon dressyrsadel så får jag lära mig att rida dressyr i hoppsadeln i stället. och när man är så van vid dressyrsadel så är det inte så mysigt med dressyr i hoppsadel faktiskt :P får hoppas jag hittar en sadel snart helt enkelt, haha! :)

kalle var ganska pigg igår faktiskt. något som taggade upp honom extra var att de övade inför luciashowen (tror jag, något övade de för iaf :P) i det stora ridhuset bredvid. så det var massor med hög musik, skratt och hästar.

ridpasset blev dock en succe ändå faktiskt. efter att kalle var ordentligt uppvärmd så fortsatte vi att öva på det som vi övat på under dressyrträningen i onsdags. vi måste dock öva MER för vi får inte till det helt perfekt ännu. det går ut på att rida 4 bågar i galopp och efter andra bågen ska man sakta av till skritt och göra ett enkelt byte till förvänd. lite klurigt tycker jag!!

travarbetet funkade faktiskt superbra igår! vi gjorde mycket volter och svängar och kalle var följsam och mjuk hela tiden. blev också en hel del skolor. öppnorna längs långsidan blev också bra!

fick till ett härligt gung i steget mot slutet med! kalle var inte svettig alls, haha! jag börjar fundera på om jag inte kommer behöva klippa honom trots allt :S för han svettas ju ALDRIG! :D

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Helena

Du får klippa en rand på halsen bara, funkar skitbra :)

2010-11-22 @ 09:20:24
URL: http://travgalen.se
Postat av: Jeanetta

Ja, den var faktiskt hel okej. Men den kändes mest som en förberedelse för nästa film! =/



Vi pratade om barn och pojkvänner, haha och efter våran diskussion var alla livrädda för att skaffa barn och pauline jätte bitter över att hon aldrig skulle klara att ha pojkvän. Fast det var en rolig diskussion liksom, hehe. :P

2010-11-22 @ 10:27:02
URL: http://jeanetta.blogg.se/
Postat av: Matilda&Vicky

Fina ni är =D

2010-11-22 @ 12:40:41
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0