dagens tema: ATT HA BÅDE HÄST OCH POJKVÄN!

dagens tema handlar om att jag tar upp ett tema som jag tycker är intressant. skriver mina åsikter om det och vill samtidigt ha ERA åsikter och erfarenheter! jag berättar om det jag upplevt och vill gärna höra vad ni varit med om också! :)

är det nån mer därute som har häst och pojkvän? tycker ni det funkar bra? har ni fått höra att hästen tar för mycket tid? eller att ni tycker om hästen mer kanske? :)

jag kan säga att jag måste nog vara ganska lyckligt lottad på den biten. för min jim accepterar mitt intresse. visst, han tycker inte alltid det är kul att jag ska vara i stallet flera timmar och att jag har fodringar jag ska rätta mig efter. men han säger ju ändå inte att jag ska skita i kalle :)

när jag träffade jim hade han inte haft något med hästar att göra... kunde väl knappt se skillnad på bak och fram :P

men han visade intresse och VILLE lära sig om min hobby och om kalle. han var med några gånger i stallet, hade till och med stalltjänst med mig på morgonen några gånger! han hade till och med stalltjänst med mig dagen efter fest när han egentligen bara ville sova. så otroligt gulligt <3

jim hjälpte mig också att leda hästar till och från sommarhagen. :) men han ville bara leda kalle :) det gör ju mig extra glad, att han litar på min fina kalleman. men kalle uppför sig så himla bra med jim också, går som ett litet lamm bakom jim. om jim stannar så stannar kalle. duktiga häst, visar hur väluppfostrad han är <3

jim borstar kalle och visiterar :D


jim nöjde sig ju inte med att bara leda kalle utan ville också prova på att sitta på hästryggen! så han har ridit kalle också några gånger. mest i skritt och kalle har varit sååå gullig mot honom. men tillsammans lärde kalle och jim sig att både styra, gasa och bromsa helt själv :D vi har varit ute i skogen tillsammans och då har jag gått typ 10 meter från honom och så har jim fått sköta allt själv. så duktig så :)

kalle och jim, första ridturen!


första gången det var dags för en ridtur för jim efter vi flyttat till nya stallet hade vi grimskaft med för säkerhets skull. men det knäpptes av direkt, för kalle skötte sig examplariskt :)

första turen i nya stallet... hållningen får vi jobba på mer :P


jim har också varit med på tävlingar som hästskötare och lasthjälp. och som chaufför då. eftersom jag inte vågar köra med släp själv ännu hihi :) på tävlingarna har han varit så duktig. han har ledit kalle, skött linor och bakbom vid lastning, skrittat av kalle för hand... min jim , han kan :D

jimsen mockar transporten med en pinne efter en tävling :P


min duktiga hästskötare, på dressyrtävling i ljungby 2008


när kalle misstrivdes i förra stallet såg jim det också. tyckte jag var riktigt duktigt och "kul". att han verkligen kunde se att kalle inte alls var glad! det tyder ju på att han lärt sig se hur kalle ser ut när han trivs och när han inte gör det!

kalle gillar jim massvis. han gosar och buffar på honom :) och jim har ju också alltid något gott att bjuda på när han är med i stallet, haha! jag visade jim en dag hur han kan klia kalle på halsen så kliar kalle tillbaka. och de såg så himla söta ut, mina pojkar! jag älskar mina pojkar <3

kalle och jim två dagar efter kalle fick allergiska reaktionen


när kalle fick sin allergiska reaktion och jag satt och vakade över honom i hagen ett halvt dygn så kom jim med mackor och saft så hade vi en liten picnic i hagen. det betydde massor för mig, att han förstod min oro! :)

framförallt har jim förståelse för min hobby. han förstår att den tar mkt tid, även om han ibland önskar att den tog liiiite mindre tid :) dessutom stöttar han mig och lugnar mig när jag är orolig för kallebusen. det är GULD värt :)


kalle & jim , de gillar varandra :)

nu när jag har lärt kalle att pussa på kommando så är det nog det som jim tycker är roligast att göra med kalle, haha! och de är så söta mina grabbar, när de pussas :)

nån som har nått att säga om ämnet? :D
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Anonym

sv: tack vad kul att höra! :) Ja den funkar riktigt bra :)



Ah precis, om nån skulle haft ett spörapp borde det varit ryttaren isf inte hästen iaf!

2010-11-04 @ 17:53:15
URL: http://ponnytvillingarna.blogg.se/
Postat av: jessica

fina bilder :))

sv; jasså? va kul :D

2010-11-04 @ 18:26:38
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Emelie Nordström

kul att de går så bra :D hästarna tar ju mycket tid men jag har iaf turen att ha min kille på tävlingarna om hegerna så man kan umgås då med. Fast iof är Douglas på en hel del andra tävlingar så de blir en del helger utan varanndra med. Men men över de hela tycker jag de funkar utmärkt:) plugget som tar stryk istället ;)

2010-11-04 @ 18:31:59
URL: http://emeelien.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag har samma som du, en pojkvän som var helt ointresserad av hästar innan han träffade mig och Bosse, för han är ju typ tillsammans med oss båda nu xD

2010-11-04 @ 18:39:39
URL: http://travgalen.se
Postat av: Jessica

haha gillar inlägget skarpt! Dock så är inte min pojkvän så förtjust i hästar längre, men han har ridit i ett ex antal år tillbaka, ska dock åf upp honom på hästryggen igen!

2010-11-04 @ 19:14:09
URL: http://frokenoslagbar.blogg.se/
Postat av: linnea

Det finns massor här med. man ser alltid bök i skogen, men våra hagar öåter de bli! kanske för min ilskna häst går där :P vet inte om han skulle tillåta vildsvin!



Bra att många bönder byter med! Men det är ju såklart en bra början med hästar. Tog hand om en häst som hade fastnat i taggtråd när jag var yngre. Vid ena hasen. Hon fick avlivas för det gick upp hela tiden :(



Gulligt! En killa som tycker det är ok är ju det enda som funkar :P

2010-11-04 @ 20:46:38
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: AnnSofie

Tack :) ja det är verkligen jättekul. Jag är klar till nyår & sen drar jag igång en egen verksamhet. Men de får du veta mer om senare hihi.



Själv har jag ju som du vet en flickvän som får dras med mitt intresse. Sen å andra sidan dras jag ju med hennes intresse som oxå är hästar :D. Kunde inte haft det bättre :)

2010-11-04 @ 20:53:43
URL: http://annsofielina.blogg.se/
Postat av: johanna

älskar dina såna hära inlägg :D alltså dagens tema ;D

2010-11-04 @ 21:46:08
URL: http://miioominmiioo.blogg.se/
Postat av: warnmark -hästblogg

Sv; Jaa :D

2010-11-04 @ 22:02:47
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Jag tror vi är lika lycklig lottade!! Robban har oxå full förståelse för mitt intresse, och försöker även engagera sig så mycket han kan :)

2010-11-04 @ 22:47:21
URL: http://cathie.se
Postat av: Jenny

sv: tack så väldigt! Ja, hon är för himla söt lilla Nobban. Personligare dam får man leta efter :')



Tror jag redan svarat på detta inlägg förra gången du postade det men kan dela med mig igen. Min fd pojkvän tyckte inte om att jag hade häst, förmodligen för att han var ganska rädd själv och så tyckte han att de tog alldeles för mycket tid och pengar. Han accepterade väl att jag hade det men inte så mycket mer även om han aldrig direkt klagade högt.. Haha! Kanske var det en av anledningarna till att det tog slut ;)

2010-11-05 @ 08:54:27
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: jenny

min pojkvän är nog den mest djurkära jag vet, han är väl inte jätteförtjust i hästen eftersom det tar så mycket tid, men eftersom han jagar och skaffade sig en jakthund i samma veva som datte flyttade in har han ingen större talan :)



haha, nä men det är okej med honom. precis som jag är okej med att han är borta under större delen av hösten och varje helg halva vintern eftersom han jagar då!

2010-11-05 @ 10:24:12
URL: http://jav.blogg.se/
Postat av: D A G A K A R L S S O N // foto & design

Haha, vad roligt!!

2010-11-05 @ 18:44:37
URL: http://dagakarlsson.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Aww vad gulligt :)

I vårat stall försvinner just nu alla 'stammsiarna' eftersom attd e fått pojkvänner, det är tråkigt :/

Haha brukar alltid skojja med dem och säga att "Pajkvänner bara förstör om han inte är hästintresserad!" ;) Skönt att du har en som tar ditt intresse på allvar :D

2010-11-06 @ 00:31:39
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0