hopptävlingen idag!

hej hopp! nu har jag lånat mamsens dator. min dator är ännu inte uppackad eller sådär i nya lägenheten. hoppas på att fixa det idag. dock har jag inget databord hmmmm :P men det får lösas! :) eller så "måste" jag ju helt enkelt skaffa en bärbar hehe!!

i alla fall, idag har jag och kalle tävlat hoppning!! jag var väääldigt sen för fastnade hemma med mamma o pappa som kom hem från spanien igår, där de varit sen i augusti!

först körde jag bort till anläggningen för att kolla banan och se hur många starter samt betala. någon banskiss hittade jag ingenstans men kollade när en hoppade banan så jag lärde mig den! sen så lyckades jag hitta en med startlistor och då fick jag PANIK! för det var inte alls många starter!!! så jag tänkte att jag betalar sen och så sprang jag till bilen och körde bort till mitt stall! :)

där hämtade jag in kalle, borstade av honom, kratsade hovar, sadlade, tränsade, satte på benskydd och boots. och hjälm på mitt huvud! säkerhetsvästen hann jag inte hämta :/ allt detta tog nog max 10 minuter (!!).

och så skrittade jag bort till anläggningen. red fram lite lätt i alla gångarter, kände så gas och broms funkade. sedan fick jag komma in på framhoppningen. kalle var pigg men inte sådär knäpp som han varit ibland så han bara bockat och kickat. utan lagom pigg! hoppade fram och han kändes pigg och fin och jag kände mig självsäker. fick en rivning på framhoppningen för kalle klarade inte hoppa och gå på toaletten samtidigt :P

och så bad jag en att hålla kalle för att lära mig omhoppningsbanan, OM vi nu skulle bli felfria! hon tyckte kalle var superfin!

sedan var det vår tur att starta 70cm. kalle kändes pigg och glad, men han var ändå ganska lydig. vi kom runt felfritt i både grundomgång och omhoppning! jag fokuserade ingenting på att rida fortare i omhoppningen eller ta snävare svängar. mitt fokus låg på att komma runt och att ha en positiv känsla, efter alla uteslutningar i höstas! det gick fortfare och fortare, men jag fortsatte ändå driva som min tränare sagt. innan har jag ju gärna suttit och smyghållt tillbaka! men idag gick det i 200km/h! räckte inte till någon placering dock :)

till 80 cm var jag först väldigt velig. skulle jag starta med risk att sumpa den bra känslan om jag blev rädd? eller skulle jag nöja mig? valde till slut ändå att starta, kalle kändes ju pigg och fräsch, och var högt över hindrena på framhoppningen.

starten gick och jag fattade galopp. kalle bockade. sen så var vi iväg. i 80 cm fick vi en del smådåliga avhopp eftersom jag lät kalle köra sitt eget race ungefär, för han måste känna att han klarar det. han löste ju alla situationer perfekt och det blev felfritt i grundomgång och omhoppning här med! var så stolt över min stjärna <3

blev ingen placering men för mig var det oviktigt denna tävling! jag är så glad att vi är på gång igen! oxrarna kändes inte svåra alls! den största oxern som andra stannade på hoppade han som ingenting! öronen var spetsade och han sög tag i hindrena och försökte verkligen lösa allt på bästa sätt! underbara kallebus!

synd jag inte hade någon som kunde filma eller fota, för det kändes så himla bra idag!

nu känner vi oss taggade igen, kul! :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Matilda

Lycka till =)



sv: Ja det ska bli så roligt =)

2010-05-01 @ 16:51:34
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Lovisa

sv; okej, gud va läskigt !!! :O:O Herrgud, jag hade fått paniik om hästen inte ställt sig upp :O



Kul att det gick bra! och att ni kom över eran rädsla! Har ju inte läst din blogg jättelänge så jag vet inte vad som gjorde att du blev rädd? :)

2010-05-01 @ 16:53:40
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja verkligen!:)

Nä jag har vanligt saltsten i boxen oxå såklart åt dom!:) Skrållan slickar typ varannan gång på de hela tiden haha!:)

2010-05-01 @ 17:04:40
URL: http://hastbloggeen.blogg.se/
Postat av: linnea

oh härligt att det gick så bra! :)



ja jag ska fixa bilder eller kolla lite vad jag har för något ;)

2010-05-01 @ 21:27:26
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: sussi

ni va jätte duktiga :D

2010-05-01 @ 21:39:23
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: jenny

SV: hehe nu finns de två till :D



roligt att det gick så bra :D

2010-05-02 @ 00:33:43
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

Åh gud vad kul! Grattis till de fina rundorna! :D

2010-05-02 @ 14:27:33
URL: http://jennystoa.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0