dagens ridpass x2

idag hade jag 2 hästar att motionera. jag började med kalle. eftersom vi ska tävla dressyr imorgon så blev det tömkörning idag, gör alltid det dagen innan tävling. i stort sett alltid i alla fall!

vi var på lilla utebanan. kalle var lagom pigg till en början och lydde fint. redan från början kändes han mjuk och fin i sidorna och svarade bra på förhållningar, framåtdrivande och sidoförande hjälper.



i galopparbetet var han dock lite fööör taggad, han brallade iväg och studsade och hade sig men när jag lyckades hålla honom lugn i galoppen så lade jag den åt sidan.

jobbade mycket öppnor och slutor längs långsidan och kalle var lydig som alltid. han älskar ju det verkligen! har försökt filma det hela idag också men hade ju ingen som kunde hjälpa mig så ställde bara kameran... ska kika hur det blev alldeles strax så lägger jag upp det i ett eget inlägg sen :)

när jag var färdig med kalle och han var ute i hagen igen så körde jag till citrin. med honom blev det en lugnare uteritt, jag har ju bara ridit honom 1 gång tidigare. citrin verkade glad att få komma ut, och så himla lugn ändå!

blev ganska mycket trav och en kort galopp. men annars mest skritt. citrin uppförde sig exemplariskt. när vi var nästan hemma stötte vi på 2 traktorer och en lastbil på den smala grusvägen. citrin gillade inte riktigt traktorerna men höll sig ändå hyfsat lugn! :)

imorgon blir det tävling med kalleman som sagt, taggaaaaa!!!

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Fia

Hoppas det går bra imorgon :)



sv: mm,det gör det :) trivs verkligen med ridstilen :)

2010-05-28 @ 15:50:30
URL: http://fiasandstrom.blogg.se/
Postat av: marren

Gud vad söt häst ;)

2010-05-28 @ 16:40:20
URL: http://maarren.blogg.se/
Postat av: Linn

sv: Ja verkligen!!! Åh de som är roligast är att Marschland är uppe i eliten! Han är bara 4 år och har redans sprungit in över två miljoner :D Hoppas hoppas han vinner!!!



Är ni så duktiga att ni kan tömköra i galopp?!?! :) Skulle jag aldrig kunna me mina ^^ haha

2010-05-28 @ 16:54:39
URL: http://longleggs.blogg.se/
Postat av: linnea

det som skedde här i område där jag bor för ett år sedan. en kvinna blev mördad på cykelbanan i en tunnel. :/

2010-05-28 @ 17:19:05
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Matilda

Han är så söööt!

2010-05-28 @ 20:35:23
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0